Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Vill du vara med och skapa Varuhusmagi genom att vara first line support i HR-frågor åt våra chefer och medarbetare?
Vi erbjuder dig
Som HR Support är du ett operativt administrativt stöd till Åhléns chefer i frågor som rör anställningar, arbetsrätt, arbetsmiljö och rekrytering. Du arbetar nära HRBP och samarbetar med löneavdelningen i angränsande frågor.
I rollen ingår:
Du ingår i HR teamet och rapporterar till HR Chef Åhléns
Vi söker dig
Som person ser vi att du är social, utåtriktad och nyfiken. I rollen har du många kontaktytor och behöver en god kommunikativ förmåga och känsla för hur man skapar goda relationer. Att arbeta administrativt är något du gillar och har därför förmågan att skapa en bra struktur och ordning i ditt arbete. Förutom det har du en stark drivkraft att utvecklas och vill lyckas med det du tar dig ann. Du kommer att ingå i ett prestigelöst team där taket är högt och du blir en viktig del av gruppen.
Till oss tar du med dig:
Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
01-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!