CMO till Jollyrooms ledningsgrupp i Göteborg

... G...

Om tjänsten

Plats

Göteborg

Sista ansökan

2021-06-14

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Rollen som CMO:

Vi söker en driven CMO till vår ledningsgrupp på Jollyroom. Som CMO har du ett totalansvar för marknadsavdelningen som i dagsläget består av 40 medarbetare. Tillsammans med dina avdelningschefer säkerställer du att teamen når sina högt satta mål och att våra medarbetare utvecklas och trivs på Jollyroom. Vi lever i en snabbfotad värld där vi ibland behöver ändra skutans riktning för att möta kundernas förväntningar och marknadens spelregler. Vi arbetar med långsiktiga planer, men är inte rädda för att ändra riktning ifall det behövs – vi söker dig som trivs och känner igen dig i en sådan kultur och vardag. Du brinner för medarbetare, kunder och försäljning – och tar facklan och visar vägen framåt för marknad och för verksamheten i sin helhet. Du rapporterar till VD och arbetar i mycket tätt samarbete med övriga chefer. Du har stor påverkan på bolagets resultat och är väl insatt i verksamhetens målsättningar och utmaningar.

Som CMO ansvarar du för:

- Marknadsföring, försäljning, kommunikation och PR.
- SEO, SEM, CRM, nyhetsbrev, sociala medier, externa samarbeten, media.
- Marknadsbudget och resultatansvar för bolagets försäljningsmål.
- Trafikindrivning och konvertering.
- Utveckling och drift av våra nätbutiker (drivs både internt och externt).
- International expansion, omvärldsanalys och bevakning av konkurrenter.
- Marknads- och expansionsplaner för bolagets egna varumärken.
- Säkra framgång i samarbete med bolagets viktigaste produktleverantörer.
- Säkra ökad kundlojalitet och längre kundlivslängd.
- Säkerställa ett starkt och välfungerande samspel med övriga avdelningar.
- Bygga, anpassa och utveckla marknadsorganisationen i löpande expansion och tillväxt.

Vi söker dig som har:

Utbildning
- Högskole-/universitetsutbildning inom marknadsföring, ekonomi eller dylikt.

Kvalifikationer
- Minst 5 års erfarenhet som marknadschef eller annan ledande position inom e-handel/detaljhandel.
- Erfarenhet av att arbeta i en verksamhet med hög tillväxt.
- Erfarenhet av att leda andra ledare.
- Erfarenhet av att snabbt kunna anpassa verksamhet efter förändrade förutsättningar.
- Expertkunskap inom digital marknadsföring.
- Ett genuint intresse av affärer och e-handel.

Du har en välfungerande verktygslåda gällande ledarskap, organisering och arbetsmetodik. Genom kreativitet, tydliga planer och uppföljning har du i dina tidigare arbeten nått solida resultat med förbättrade nyckeltal över tid.

Personliga egenskaper
- Extremt lösnings- och resultatorienterad samt ser till helheten.
- Handlingskraftig – när du ser svagt resultat agerar du kraftfullt.
- Hög kreativitet.
- Tydlig och orädd.
- Flexibel samt har kapacitet och möjlighet att arbeta under tidskrävande perioder.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Mycket stor möjlighet till karriär och personlig utveckling
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Friskvårdsbidrag och stort personalgym på arbetsplatsen
- Kollektivavtal för alla anställda
- Helt nybyggda moderna fina lokaler

Upplägg och ansökan:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Sörredsvägen 111, Torslanda. Vi har nyligen flyttat hela verksamheten till nybyggda Campus Jollyroom i Sörred; Nordens största e-handelscentrum. På Campus Jollyroom finns ett stort modernt kontor, flera logistikanläggningar, showroom för våra kunder samt restaurang och gym för alla medarbetare.
- Kontakt & frågor: Terese Fernbring via terese.fernbring@jollyroom.se och tfn: 0739-808240

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden:

Vi fick en flygande start på det nya året ->

Vi har fått en ny VD och HR-chef->

Vi anställde 200 personer inför julhandeln 2020 ->

Vi vann årets logistiketablering 2020 ->

Publicerad den

01-06-2021

Extra information

Status
Öppen
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Ansök nu

Dela jobbannonsen