Inaktiv platsannons

Operativ Chef till Åhléns Affärsområde Mode & Hem i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 23 maj 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Vi bygger om på Affärsområde Mode & Hem och söker en Operativ Chef som brinner för processer och systemstöd.

Vi söker en driven ledare som kan ta ansvar för den dagliga driften av affärsområdet, utveckling av våra arbetsprocesser och de systemstöd som krävs för att möta morgondagens krav. Arbetet innebär att du blir spindeln i nätet för avdelningen och ingår i affärsområdets ledningsgrupp.

Ansvarsområden:

  • Övergripande ansvar och go to person för processer, system och tvärfunktionella forum för Affärsområde Mode & Hem
  • Ansvar för att optimera och utveckla arbetsprocesser, t.ex. för inköp, - och kategoriutveckling
  • Driva förändring och förbättringar inom affärsområdet men även i nära samarbete med andra funktioner
  • Systemansvar samt utvecklingsansvar för centrala system inom affärsområdet
  • Teamlead för inköpsassistenterna, inkl. utveckling och implementering av gemensamma processer
  • Projektledning av avdelningens taktiska plan
Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • Är kommunikativ och lyhörd
  • Har hög energi
  • Är handlingskraftig och lösningsorienterad
  • Är analytisk och processdriven
  • Är prestigelös och gillar att samarbeta
  • Har utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande
  • Har mycket goda kunskaper i excel
  • Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift
  • Har goda kunskaper inom insikt, - och analysverktyg

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

Erfarenhet av:

  • Liknande tjänst
  • Inköp och produktutveckling med mycket god kunskap om alla steg i processen, önskvärt även erfarenhet från kategoristyrning
  • Relevanta systemstöd såsom PLM, CLO, certificatstöd etc samt verksamhetsanpassning av dessa
  • Processutveckling och effektivisering
  • Att leda tvärfunktionella team
  • Meriterande med systemkunskap och vana att jobba med use cases och utveckling

För att lyckas i rollen ser vi att du har en stark affärsmässighet, vågar driva egna initiativ och du tycker det är motiverande att jobba med människor. Du är självgående i ditt arbete och tar ansvar för att vi gemensamt uppnår våra uppsatta mål.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urvalet kan komma att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

01-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej