Inaktiv platsannons

Senior kundansvarig till offentlig sektor i Stockholm

Om tjänsten

Då en av våra seniora säljare nu väljer att gå i pension så söker vi på Atea Stockholm ytterligare en kundansvarig med fokus på offentlig sektor. Vår verksamhet är på en förändringsresa som innebär att vi behöver anpassa oss för hur vi bemöter våra kunder och dess olikheter. Nu söker vi dig som vill ta steget att bli vår nya kundansvarig till en av våra största och viktigaste kunder i Stockholm. Du har ambitionen och drivkraften att lära dig något nytt samt är redo att börja en ny utmaning där dina arbetuppgifter ständigt utvecklas och förändras.

Vår säljgruppering i Stockholm består av en kompott av kompetenser med olika senioritet. När vi inte sitter i vårt nyrenoverade kontor i Kista är vi ute hos våra kunder som finns från Uppsala till Södertälje.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

I rollen som kundansvarig på Atea ansvarar du för att den övergripande strategin på kunden ger tillväxt och lönsamhet. Det ingår även att skapa och underhålla långsiktiga relationer med olika nyckelpersoner hos kunden och på så sätt föra ut information om värdet av hela Ateas erbjudande samt involvera kunden i Ateas mötesplatser och inititativ.

Anbudsarbete, att svara på dina kunders offentliga upphandlingar, är en stor del av ditt arbete. Du kommer både leda anbudsarbeten och vara en del av ett team som utför arbetet med att skapa vinnande anbud. För att lyckas i din roll som kundansvarig kommer du även leda och bedriva ett effektivt kundteamsarbete. Du kommer planera, bemanna och äga ditt kundteam, samt etablera och förvalta kundplaner. Du kommer ansvara för mellan 1-2 kunder.

Du erbjuds en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder. Hos Atea Stockholm offentlig sektor har du som individ stor möjlighet att påverka din egen vardag. Du kommer tillsammans med oss vara en del av en driven och engagerad säljgruppering, med goda möjligheter till personlig utveckling.

Dina arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att:

  • Arbeta med offentliga upphandlingar
  • Leda kundteam
  • Skapa och etablera långsiktiga relationer med nyckelpersoner på kunden
  • Säkerställa kundnöjdhet och att målen enligt kundplan uppnås
  • Inspirera och utmana din kund
  • Förstå din kunds verksamhet och omvärld
  • Kartlägga och identifiera nya affärsmöjligheter på ett strukturerat sätt enligt Ateas säljprocess
  • Etablera och följa upp kundplaner
  • Löpande utveckla dina kunskaper inom avtal, Lagen om offentlig upphandling (LOU) och offentlig försäljning
  • Ansvara för lönsamheten på dina kunder
  • Skapa och leda anbudsteam (en tillfällig grupp med den interna och externa kompetens som krävs för att svara på komplicerade upphandlingar)

Vad söker vi hos dig?

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som kundansvarig ser vi att du är en person som brinner för samarbete, både med kunder och kollegor. Du tar initiativ och tar eget ansvar för din utveckling. Att kvalité är en nyckel till framgång med offentliga kunder är en självklarhet för dig.

För att lyckas i rollen som kundansvarig ser vi att du har följande:

  • Minst 5 års dokumenterad erfarenhet av att arbeta som säljare
  • Ett strukturerat arbetssätt
  • God kommunikationsförmåga
  • Erfarenhet av avtalstolkningar och att föra avtalsdialoger
  • Förmåga att skapa god laganda genom att visa intresse och förstå andra
  • Levererar resultat och uppfylla kundförväntningar
  • Hög energi, motivation och driv
  • God analysförmåga

Meriterande är om du har:

  • Erfarenhet av att leda andra
  • Arbetat med större kunder
  • Arbetat med LOU
  • Akademisk utbildning
  • Branschkunskap

Vårt erbjudande till dig

Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.

Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.

Kontakta oss

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Caroline Redegård, försäljningschef, via  alternativt telefonnummer 070-3298836.Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi utför bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2000 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | IT | Heltidsjobb (förstajobb)