Inaktiv platsannons

i Stockholm

Om tjänsten

Har du en bakgrund inom IT eller teknisk projektledning, trivs att jobba nära en säljorganisation och är duktig på att översätta tekniska termer till ”vardagsspråk” så att de blir begripliga för kund? Då kan detta vara tjänsten för dig! Nu söker vi en Pre-Sale Specialist som vill vara med på vår fortsatta tillväxtresa inom affärsområdet IT. Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som Pre-Sale Specialist arbetar du i tätt samarbete med både säljare, kund och övrig IT-kompetens internt för att säkerställa att val av lösning och design av denna hjälper kunden att nå sina mål. När lösning sålts till kund blir du en nyckelperson i förverkligande av att detta levereras, då du som projektägare ansvarar för leveransteamet och säkerställer att såld lösning blir levererad. 

Du kommer exempelvis:

  • Vara delaktig i försäljningsprocessen ute hos kund med säljare
  • Förankra lösning med leveransteam och i samråd med säljare förklara denna för kund
  • Leda leveransprojektet efter att lösning har sålts till kund
  • Effektivisera de processer som finns inom Pre-Sale och leverans
  • Dokumentera kunders lösningar och förutsättningar inför överlämning till supportteam

Erfarenheter
För att lyckas i denna roll måste du ha goda kunskaper inom alla delar som gör ett IT-projekt, främst inom Microsoft 365/Azure, nätverksdesign och klienthantering. Du behöver även ha förståelse för kunders dagliga utmaningar inom SMB-segmentet.

Vidare uttrycker du dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

Det är dessutom meriterande om du…

  • Arbetat med teknisk projektledning eller som projektägare
  • Är certifierad inom Microsoft 365/Azure
  • Har erfarenhet av Windows-server

Personliga egenskaper
Det är viktigt att du har en stor vilja att göra bra affärer både för dina kunder och för dig. Det är helt avgörande att du har affären i fokus tillsammans med ett personligt och engagerat bemötande i alla situationer. Du agerar alltid med kunden i fokus, har en stark kommunikativ förmåga och en positiv grundinställning. Viktiga egenskaper är framför allt att du är självgående och att din person präglas av ett driv utöver det vanliga.


 Vi erbjuder

  • Säljresor, kickoffer och fantastiska kollegor!
  • Intern och extern utbildning
  • O.M Care: Rikslunchkort, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
  • Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021
  • Möjlighet till tjänstebil efter 6 månader

Om oss
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom , kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå.

Övrig information

  • Start: augusti/september, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: heltid, 8–17
  • Placering: Roxviksgatan 14, Linköping
  • Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning

Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen.

Publicerad den

27-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)