Inaktiv platsannons

Butikschef Willys Kungsbacka Södercity

Om tjänsten

Tycker du att det är kul med människor, service och försäljning? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss. Willys är ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där vi tillsammans arbetar för att alla ska kunna äta det de vill. Varje dag. Nu behöver vi fler härliga medarbetare som kan hjälpa oss bli ännu bättre.

 

Det här förväntar vi oss

Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor är en förutsättning för rollen. Du behöver även goda ledaregenskaper och det är en stor fördel med erfarenhet från dagligvaruhandeln. Att du har jobbat med budget och resultat är ett krav, liksom att du har haft personalansvar tidigare. Givetvis ska du både känna till – och följa – rådande lagar och avtal. Du har god hand med människor, både medarbetare och kunder. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och har en positiv inställning. Det innebär bland annat att du löser problem när de uppstår, men även att du har förmågan att fånga upp och förverkliga förbättringsförslag. Att du är kommunikativ och tydlig är grundläggande i rollen samt att du har du ett coachande och stöttande förhållningssätt

Huvudsakliga arbetsuppgifter
  • Arbete med butikens strategi- och affärsplanearbete
  • Följa upp och rapportera butikens mål, nyckeltal och individuella mål samt fatta ekonomiska beslut enligt budget
  • Säkerställa att rådande regler, rutiner, prioriteringar, avtal och lagar efterlevs i butiken
  • Driva och följa upp förbättringsaktiviteter i butiken
  • Leda butikens ledningsgrupp och coacha medlemmarna i deras arbete
  • Rekrytera och planera bemanning så att butikens personal matchar rätt kompetens, budget, varuflöde, försäljning och öppettider i butiken.
  • Hålla regelbundna utvecklingssamtal, göra utvecklingsplaner samt följa upp medarbetarnas utveckling och prestation mot individuella mål
Ansvar och befogenheter
  • Att utföra ovan arbetsuppgifter i enlighet med arbetsgivarens policyer och riktlinjer.
  • Arbetsmiljöansvar: Ja
  • Personalansvar: Ja
  • Budgetansvar: Ja
Erfarenhet och kunskap

Vi ser gärna att du har kunskap inom följande områden:

  • Bemanning/schemaläggning/personalplanering
  • Ekonomiska nyckeltal och analys
  • Budget- och affärsplanearbete
  • Målstyrning och beteendeförändring via feedback
  • Arbetsrätt och arbetsmiljö
  • Intervjuteknik och kandidatupplevelse
  • MS Office
  • Goda kunskaper i svenska, ytterligare ett språk är en merit.


Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Kungsbacka
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang, Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Kungsbacka | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb