Inaktiv platsannons

Head of Digital Channels i Stockholm

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Vår bransch är en av de främsta orsakerna till klimatförändringarna och om vi ska finnas kvar om tio år behöver vår affär förändras i grunden. Vi förstår det och omställningen till fossilfrihet har börjat. Vi vill leda den transformationen och hjälpa våra kunder att, utifrån sina förutsättningar, minska sina klimatavtryck. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Följ med på vår resa mot en fossilfri framtid!

I rollen som Head of Digital Channels får du en nyckelposition i den digitala satsningen där kundupplevelsen står i fokus.

I rollen, som ingår i divisionen Online, Bank & Members, är du ansvarig för att sätta vision, strategi och road map för att leverera ”bäst i klassen”-upplevelser för kunder och besökare i alla digitala kanaler. Med kunden i fokus ska du tillsammans med ditt team och i nära samarbete med IT accelerera leveranser i en agil ”operating model” som driver innovation. Rollen ansvarar för alla digitala flöden, innehåll, kundgränssnitt och kundintegrationer digitalt samt att utveckla digitala kanaler till en kommersiell upplevelse i en framtida e-handel med fokus på kundupplevelsen mellan det digitala och fysiska. Initialt leder du ett team på tre medarbetare, som successivt kommer att utökas med fler kompetenser.

Rollen ingår i Ledningsgrupp och rapporterar till Director Online, Bank & Members.

Uppgifter och ansvar

  • Kundmötet. Ta fram och hantera hela det digitala kundgränssnittet.
  • Digital strategi och kanal-roadmap.
  • Hantera och producera en affärs-backlog för hela bolaget för digitala kanaler och prioritera funktioner, säkerställa olika prioriteringar i hela affären och hos IT.
  • Ansvar för designlösningar i nära samarbete med samarbetspartners.
  • Säkerställa tonalitet och varumärke i divisionens alla kommunikationsaktiviteter.
  • Definiera produkt KPI:er. Övervaka, analysera och kommunicera prestanda för funktions-releaser.
  • Kunna etablera, hantera och optimera framtida e-handel.
  • Kravställa marknadsteknologi till IT.
  • Ansvar för Digital Channels leveransprocess.
Kvalifikationer

Vi söker

Tidigare erfarenhet och kompetens

  • Minst tio års arbetslivserfarenhet.
  • Akademisk utbildning.
  • Mycket god erfarenhet av: att etablera och driva e-handel, driva digital channel management, kundmöte/kundresa, omnikanal-strategi, analys och affärsutveckling.
  • Några års erfarenhet som ledare.
  • Erfarenhet från retail, telekom eller energisektorn är önskvärt.
  • Erfarenhet av både fysisk handel och digitala gränssnitt är en fördel.
  • God erfarenhet av att kravställa mot IT.
  • God erfarenhet av att jobba mot externa leverantörer/byråer.
  • God erfarenhet av att jobba krossfunktionellt.

Personliga egenskaper

  • Strategisk OCH handlingskraftig.
  • Resultatorienterad.
  • Kommunikativ.
  • Passionerad kring digital upplevelse/kundmöte/kommunikation/marknadsföring.
  • Smidig och flexibel, förmåga att navigera i en organisation i förändring.
  • Trygg och stabil.
  • Förtroendeingivande.
  • Ödmjuk.

I denna rekrytering samarbete vi med Head Agent, ansökan slutförs därför på deras hemsidan.

OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Lån via OKQ8 Bank till rabatterade priser

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

12-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb