Inaktiv platsannons

Ledande receptionist till Personal Shopping receptionen på Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 30 juni 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

I fem av Åhléns varuhus erbjuder vi tjänsten Personal Shopping. På Åhléns City Stockholm erbjuder vår Personal Shopper en variation av produkter inom mode och heminredning. Arbetsgruppen på City är i dagsläget 10 personer som har en passion för mode, heminredning och trender. De är experter inom området och hjälper våra kunder som kanske har svårt att hinna med eller som helt enkelt vill förnya sin garderob med smarta basplagg men också nyckelplagg som sätter den personliga prägeln. Våra duktiga Personal Shoppers inspirerar även våra kunder inom heminredning.

Vi erbjuder dig

Vi söker nu en person som kommer bemanna Personal Shopping receptionen som ligger näst högst upp i varuhuset i fräscha lokaler. Du kommer arbeta tillsammans med Avdelningschefen och nära våra Personal Shoppers för att säkerställa att receptionen alltid är bemannad och erbjuda våra kunder service i världsklass.

Detta är också en roll där du får kombinera administration med försäljning och service, och vara en teamleader för gruppen. En roll som innebär att man coachar, engagerar och inspirerar andra. Det krävs att man är flexibel och trivs med att arbeta i högt tempo. Nyfikenhet på kunden och att du delar med dig av dina kunskaper och dina idéer. Det är också en roll som kräver att man är strukturerad och att man trivs med att ta mycket eget ansvar. Som teamleader är du en viktig förebild och en av nyckelpersonerna för den dagliga driften på Personal Shopping.

Kvalifikationer

Vi letar efter

Till oss tar du med dig:

  • Arbetslivserfarenhet från försäljning/service, gärna inom detaljhandeln och mode/hem
  • Meriterande med arbetslivserfarenhet som receptionist
  • En stolthet i att ge den bästa service och göra kunden nöjd
  • Ett stort intresse för mode, heminredning, trender och styling
  • Goda datakunskaper, det är meriterande om du arbetat i bokningssystemet TeleQ
  • Flerårig erfarenhet av att coacha andra i försäljning och kundmötet

Vi ser gärna att du har en stor initiativförmåga och ett starkt driv för att kunna tänka nytt. Det är meriterande om du har utbildning och/eller tidigare har arbetat med styling och coachning.

För att lyckas i rollen och trivas på Åhléns är du en person som trivs i en bred roll med stor variation, där första prioritet alltid är kunden. Du brinner för försäljning och det personliga kundmötet och strävar alltid för att göra det lilla extra i allt du gör. Du är, som man säger, service ut i fingerspetsarna! Du tycker om att arbeta i team och att uppnå resultat genom samarbete och utveckling.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 20 h/v, med inledande provanställning om 6 månader. Arbetstiderna kan variera mellan kl. 10.00-18.00 och du arbetar på schema som sträcker sig över helger och vardag. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

22-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej