Inaktiv platsannons

Inköpsassistent till Åhléns Outlet i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 26 juli 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhlens Outlet har ett tydligt prislöfte och erbjuder kunderna en spännande sortimentsmix för både barn, dam och herr till 30-70% lägre pris än rekommenderat pris på varumärkesprodukter och referensprodukter. Åhléns Outlet är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi söker nu en driven inköpsassistent till vårt kontor i Stockholm. I en tight organisation på central nivå har Inköps- och Varuflödesassistenten en viktig roll i att underlätta så mycket det bara går för våra inköpare i alla delar av det administrativa så att Inköparnas tid frigörs mer till arbetsuppgifter som optimerar affären.

Vi erbjuder dig

Som inköps- och varuflödesassistent är du behjälplig med diverse arbetsuppgifter för att hjälpa till att optimera arbetsuppgifter för våra inköpare. Dessutom vara behjälplig för våra varuhus så de får snabb hjälp om de har frågor gällande inköp eller varuflöde. Som inköpassistent hos oss omfattar din roll följande uppgifter:

  • Registrering av nya leverantörer
  • Orderläggning
  • Ta emot och se över orderbekräftelser
  • Att artikelregistret är intakt och underhålls
  • Lägga upp/Justera min-max nivåer
  • Begära in bilder och spara ner i vår bildbank så marknad kan ta vid
  • Ge support och service till varuhusen vid frågor
  • Ge support till inköp genom att svara på leverantörsfrågor, följa upp försäljning, genomföra konkurrensanalys mm.
Kvalifikationer

Vi söker dig som

Vi på Åhléns Outlet är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • Gärna tidigare erfarenhet att jobba i Navision
  • Utbildning inom ekonomi och/eller inköp är meriterande
  • Tidigare erfarenhet av arbete i butik och/eller inköp är meriterande
  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska

För att lyckas i rollen ser vi gärna att du är initiativrik och har mod att utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att ha kul tillsammans skapar förutsättningar för ett gott samarbete. Du är en teamplayer och ligger steget före för att underlätta för inköparna. Vi ser också att du har en hög servicenivå och trivs med att ge stöd till andra. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i rekryteringen.

Tjänsten är en tillsvidareanställning och placering är på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Stockholm. Vi tillämpar provanställning i 6 mån. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig. Välkommen till Åhléns!

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej