Inaktiv platsannons

Teamleader för leverantörsreskontra till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 29 augusti 2021
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Gillar du att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt och har tidigare erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra? Då kan detta var rollen för dig!

Åhléns befinner sig på spännande förändringsresa och vi nu letar nu efter en Teamleader för leverantörsreskontra som vill vara med att säkerställa en hög innovationstakt och driva arbetet på avdelningen till att bli mer effektivt och digitalt.

I denna roll får du chans att använda din kompetens inom leverantörsreskontra, utveckla dina ledaregenskaper och vara med och bidra till utveckling och förändring!

Vi erbjuder dig
Som Teamleader för leverantörsreskontra ansvarar du för att driva, utveckla och förbättra processerna inom leverantörsreskontra på Åhléns. Du planerar och prioriterar arbetet och säkerställer att arbetet i teamet genomförs med högsta kvalité och leverans i fokus. Du arbetar i nära samarbete med två kollegor som du har personalansvar för. Rollen har ett stort fokus på att fortlöpande arbeta med analys och vidta åtgärder för ökad automatisering i trevägsmatchning av varufakturor och stor vikt läggs vid lösningsorienterat och systematiskt arbetssätt i ett nära tvärfunktionellt samarbete. Rollen innebär ett operativt arbete inom leverantörsreskontra med fokus på varufakturor.

I rollen ingår även att inom leverantörsreskontra;

  • Vara ett proaktivt affärsstöd till verksamheten samt våra leverantörer
  • Driva projekt för att automatisera och effektivisera processer
  • Matcha varufakturor mot inköpsorder samt avstämning och utredning
  • Ankomstregistrera omkostnadsfakturor samt säkerställa korrekt kontering och attest
  • Ansvara för leverantörsbetalningar, minimera påminnelser, krav & ränta
  • Löpande bokföring, avstämning och bokslut samt rapportering nyckeltal
  • Övriga förekommande uppgifter inom ekonomi/redovisning

Som Teamleader för leverantörsreskontra blir du en del av ett härligt och engagerat team på tio medarbetare, varav tre personer som arbetar med leverantörsreskontran. Som Teamleader har du personalansvar för två av dina kollegor. Du rapporterar direkt till Ekonomichefen.

På Åhléns välkomnar vi alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet.

Kvalifikationer

Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att genom att vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgångar och entusiasm, gör vi varandra bättre.

Till oss tar du med dig:

  • Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom redovisning där fokus legat på leverantörsreskontran. Har du tidigare arbetat med hantering av inköpsorders är det meriterande.
  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annan kunskap/erfarenhet som bedöms som likvärdig.
  • Erfarenhet av utvecklings- och effektiviseringsarbete.
  • Stort intresse för system, processer och utvecklingsarbete.
  • Meriterande med erfarenhet av affärssystemet Microsoft Dynamics D365 samt fakturahantering i Medius Flow.
  • Goda kunskaper i Excel
  • Goda kunskaper i svenska och engelska i så väl tal som skrift

Vi söker dig som trivs att arbeta i en föränderlig miljö och tycker om att utveckla processer och arbetssätt, både befintliga som helt nya. Du är initiativrik och har ett lösningsorienterat förhållningssätt till nya arbetsuppgifter och utmaningar. Vidare är du trygg i ditt ledarskap och har ett strukturerat och effektivt arbetssätt och du delar mer än gärna med dig av dina kunskaper till andra. Du arbetar i ett tight team och kommer att ha många kontaktytor både internt och externt, därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och gillar att samarbeta med andra för att nå gemensamma mål.

Som person är du prestigelös och trygg och vågar utmana dig själv och andra. Du drivs av att bidra till att vi som företag blir framgångsrika och vill vara i ett sammanhang där vi genom att gemensamt arbeta för att nå våra mål och genomföra vårt uppdrag kunna förbättra, förenkla och förgylla för våra kunder.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Välkommen med din ansökan!

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej