Inaktiv platsannons

i Stockholm

Om tjänsten

Har du gedigen erfarenhet inom IT och söker din nästa utmaning i karriären? Nu har du chansen att få bidra med din expertis och få bygga upp något från grunden. I takt med att Office Management växer söker vi en Technical Account Manager som kommer få vara delaktig i att bygga upp affärsområdet IT i Göteborgsregionen. Låter det som utmaningen du väntat på? Välkommen in med din ansökan!

Arbetsuppgifter
Som Technical Account Manager arbetar du i tätt samarbete med både kund, säljare och övrig IT-kompetens internt. Du ansvarar för att underhålla och utveckla kundens tekniska miljö, i syfte att ge våra kunder inom SME och SMB-segmentet goda förutsättningar att nå sina verksamhetsmål.

Du kommer exempelvis:

  • Stötta säljare med dina tekniska kunskaper i försäljningsfasen
  • Ta fram lösningsförslag åt kund i samråd med leveransteam och tillsammans med säljare förklara lösningen för kund
  • Säkerställa såväl hög leveranskvalitet till kund som att den tekniska miljön fungerar optimalt 
  • Vägleda och rekommendera förvaltningsplaner åt kund
  • Upprätthålla kundrelationer och säkerställa kundnöjdhet

Erfarenheter
För att lyckas i denna roll måste du ha goda kunskaper inom alla delar som gör ett IT-projekt, främst inom Microsoft 365/Azure, nätverksdesign och klienthantering Du behöver även ha förståelse för kunders dagliga utmaningar inom SME och SMB-segmentet.

Vidare har du B-körkort och uttrycker du dig obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift. 

Det är dessutom meriterande om du…

  • Arbetat med teknisk projektledning eller som projektägare
  • Är certifierad inom Microsoft 365/Azure
  • Har erfarenhet av Windows-server

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha ett arbetssätt som präglas av flexibilitet, kvalité och prestigelöshet. Du har förmågan att överblicka hela kundleveransen, samtidigt som du kan dyka djupt ner i tekniken. Vidare är du självgående, duktig på att bygga relationer och din person präglas av ett driv utöver det vanliga.

 Vi erbjuder

  • Säljresor, kickoffer och fantastiska kollegor!
  • Goda utbildningsmöjligheter. Ex. kurser via våra leverantörer CISCO, Microsoft och HP då vi har hög partnerstatus
  • O.M Care: Rikslunchkort, förmånsportalen Benify och 1h träning i veckan på arbetstid
  • Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2021

Om oss
Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom , kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.300 MSEK år 2019 och har kontor i Stockholm, Oslo, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Linköping och Luleå.

Övrig information

  • Start: hösten 2021, med hänsyn till eventuell uppsägningstid
  • Omfattning: heltid, 8–17
  • Placering: Mölndalsvägen 30A, Göteborg
  • Anställningsform: tillsvidare med 6 månaders provanställning

Vi arbetar med löpande urval, så tveka inte att skicka in din ansökan direkt om du är intresserad av rollen.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)