Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA. Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras.
Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång. Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Product & Business Development Business är avdelningen som ansvarar för att driva Tele2s strategiarbete och affärsutveckling gentemot företagsmarknaden, i det ligger också ett resultaträkningsansvar för produktportföljen. Vi har en ledande heltäckande produktportfölj inkluderande mobila, fasta och molnbaserade tjänster inom voice och data samt tillhörande tilläggstjänster.
Det här är jobbet
Som ett led i en expansionsfas söker vi nu en Teknisk Produktchef till gruppen Mobile Product Management Business som ansvarar för produkt- och affärsutveckling av mobila produkter på företagsmarknaden. Ditt uppdrag är att säkerställa att den mobila produktportföljen är konkurrenskraftig och framtidssäkrad ur ett tekniskt perspektiv. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med kommersiella och tekniska produktchefer inom gruppen och avdelningen. Du kommer även ha breda kontaktytor mot sälj, leverans, kundservice och IT- och nätorganisationen. I den här rollen rapporterar till Head of Mobile Product Management och ingår i en grupp med 8 medarbetare.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Leda teknisk utveckling av mobila produkter, system och processer Omvärldsbevakning med fokus på teknisk utveckling av produkter Ta fram en teknisk utvecklingsplan på kort och lång sikt Ta fram business case med tillhörande produktbeskrivningar för nya och befintliga produkter Följa upp produktrelaterade kostnader och driva effektivitetsförbättringar Train-the-Trainer: tekniskt utbilda organisationen med fokus på sälj, leverans och kundservice
Det här är vad du har
Minst 5 års arbetslivserfarenhet i teknisk verksamhet Minst 3 års erfarenhet inom produktledning, systemledning, teknisk support eller motsvarande En akademisk utbildning med inriktning mot teknik och/eller ekonomi En god ekonomisk förståelse och vana att arbeta med business case God förståelse och ett intresse för teknik, tjänster och stödsystem inom telekom Erfarenhet från operatörsverksamhet och projektledning är meriterande.
Vi letar efter en person som är lösningsorienterad och som alltid utgår ifrån kundens bästa. Vidare ser vi gärna att du:
Det här är vad Tele2 kan ge dig
En plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
Stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension
Låter detta intressant? Välkommen att skicka in din ansökan senast 26/5 via vår hemsida!
16-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!