Om oss
Systembolaget finns till för att alkoholproblemen i Sverige ska vara så små som möjligt. Om starköl, vin och sprit såldes i vanliga affärer skulle alkoholkonsumtionen vara nästan 40 procent högre, beräknar forskarna. Men Systembolaget kommer bara finnas kvar så länge folk vill. Så vår utmaning är att göra allt vi kan för att kunderna ska bli nöjdare och nöjdare – utan att öka försäljningen. Det är ingen lätt utmaning, men både rolig och meningsfull.
Enheten Lön & HR Support består av 15 medarbetare, en enhetschef och två gruppchefer och är en del av avdelningen HR & Kvalitet. Tjänsten ingår i gruppen Lön & Pension, som även administrerar pensionsförmåner. I enheten ingår även gruppen HR- och utbildningssupport. Vi är en administrativ och supporterande enhet, som arbetar med löneadministration på ett annorlunda sätt än det traditionella, från ax till limpa. Vårt arbete ska alltid leda till en imponerad kund.
Huvudkontoret ligger i centrala Stockholm där du sitter i ett öppet landskap tillsammans med dina kollegor. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Systembolaget tillämpar provanställning.
Rollen
Som löneadministratör kommer du att bidra gruppen med din kompetens och erfarenhet av att arbeta med lön i hela kedjan. Vi söker dig med god erfarenhet av ekonomisk redovisning av lönekostnader. I rollen som löneadministratör ingår även att vara en del av vår 1st och 2nd Line support där du kommer att ha främst kontakt med våra chefer och medarbetare. Som löneadministratör innebär, förutom praktiskt arbete med löneberäkning, även att aktivt driva utveckling och effektivisering av våra interna processer. Kunden står alltid i fokus och då gäller att på ett affärsmässigt sätt anpassa budskapet. Du bör därför gilla att ha med människor att göra med hög integritet. Viktigt för denna tjänst är att du har en hög ansvarskänsla och professionalitet.
Vi arbetar i schema- och lönesystemet Heroma.
Om dig
Vi söker dig som har flera års erfarenhet av löneadministration och brinner för arbetsuppgifterna. Vi vill också att du har erfarenhet av ekonomisk redovisning av lönekostnader. Du har god analytisk förmåga att kunna tolka regelverk, lag och avtal och förstår de olika termerna inom lön. Du har fallenhet att bemöta och stötta chefer och medarbetare i en telefonsupport på ett imponerande sätt. Det är mycket meriterande om du ha erfarenhet av att arbeta i Heroma samt känner till bemanningssystemet TooEasy. Du besitter hög generell IT-kunskap och har goda kunskaper i Office-paketet.
Du tycker om att skapa goda relationer och har ett öppet förhållningssätt till alla du möter. Du vet att du i din roll är hela Systembolagets ansikte utåt.
Personliga egenskaper
• Kommunikativ, som person ha förmåga att anpassa kommunikation efter mottagaren i olika kanaler för att leverera kundmöte på hög nivå
• Hög integritet, van att hantera information och frågeställningar på ett ansvarsfullt sätt och med gott omdöme
• Kvalitetsmedveten, utifrån rollen och genom samarbete inom enheten på ett kvalificerat sätt säkerställa leveransen och kunna hantera deadline
• Självständig, god förmåga till att både kunna arbeta självständigt, men lika viktigt att se sig själv i en större grupp
Om din utveckling hos oss
Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.
Kontakt och ansökan
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anette Fjärdsjö, gruppchef på telefonnummer 070-290 04 57. Välkommen med din ansökan via länken nedan. Registrera gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 31 maj 2016. Urvalet sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via mail eller brev.
18-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!