Tieto Public Industry arbetar för att utveckla samhället genom digitalisering av de IT stödda verksamhetsprocesser som är kärnan i våra kunders verksamheter. Vi fokuserar på den transformering och den digitalisering som branschen står inför och vi har självklart medborgaren såväl som våra kunder i fokus.
Som Continuous Service Manager har du det operativa ansvaret för leveranserna mot en av våra största kunder. Egenskaper som vi förväntar oss av de sökande är god förmåga att samverka både internt och externt inom Tieto, affärsmässighet och en vilja att jobba nära kunden med förståelse för deras kärnverksamhet. Du kommer att vara en viktig kugge i det kundteam som ansvarar för leveransen och hela affären mot en av våra större kunder.
Hos oss kommer du att ansvara för
• Den löpande driften av kundens miljöer.
• Utveckling, kvalitet och lönsamhet i leveransen tillsammans med kundteamet
• Samarbete med kunden och kundens tjänsteansvariga.
• Servicenivå uppföljning, rapportering, fakturering och stöd i merförsäljning
• Upprätthållande av service-nivåer (SLA)
• Säkerställa att den interna styrningen av leveransen fungerar
• Upprätthållande av operativa kontakter under leveransen
• Generera idéer till meraffärer
I ditt ansvarsområde ingår även:
• Att initiativ till kontinuerliga förbättringar tas i leveransen
• Att kunden är nöjd med leveransen
• Kundrelationer på en operativ nivå
• Att rapportering sker till externa driftmöten
• Mycket god kunskap och erfarenhet av ITSM och ITIL (Incident, Change och Problem management samt CMDB)
• Erfarenhet av koordinering och ledning av tekniska resurser och uppföljning av komplicerade leveranser
• Erfarenhet av kundrelationer
• Förståelse för kundens verksamhet eller passion för att få ett bra grepp om verksamheten
• God kommunikationsförmåga
• Gedigen teknisk bakgrund och kunskap inom områdena server/infrastruktur eller arbetsplats och användarnära tjänster.
Som person ser vi gärna att du har en stark drivkraft och intresse av att etablera nya lösningar hos våra kunder. Vi ser också att drivs av att utveckla nya relationer och har en hög personlig energinivå. I ditt arbete är du prestigelös och pragmatiskt samt att du har en utpräglad kundfokus där kunden känner att du håller vad du lovar. Du gillar att arbeta i team och har en bra samarbetsförmåga.
Vi erbjuder dig ett fritt och utvecklande jobb med stort eget ansvar. Har du viljan och ambitionen, ger vi dig utvecklingsmöjligheter både tekniskt, ledarskaps- och affärsmässigt. Du får arbeta med mycket kompetenta kollegor som alla strävar efter att uppnå bästa resultat och skapa värde för Tietos kunder!
17-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!