Som medarbetare i HR Service Desk arbetar du med att ge en kvalitativ och professionell HR-rådgivning till våra chefer och medarbetare via e-mail och telefon. HR Service Desk är en del av enheten HR Service Center, ett Shared Service Center med 9 medarbetare placerade i Norrköping som bland annat hanterar HR-administration och löner till hela Swedavia.
Dina arbetsuppgifterI rollen som HR-Konsult i HR Service Desk består ditt arbete av att ge kvalitativ HR-rådgivning till chefer och medarbetare inom Swedavia via e-mail och telefon. De frågor som kommer in rör bland annat arbetsrätt, löner, anställningsadministration, kollektivavtalsfrågor, förmåner samt HR-system. Du medverkar till att kontinuerligt utveckla funktionen HR Service Desk och optimera överlämning av frågor till tredje linjen samt bidra till en effektiv kunskapsåtervinning internt och externt. Utöver det ansvarar HR Service Desk bland annat för uppdatering av information som rör HR på Swedavias intranätet.
Våra förväntningar
Vi söker dig som har en PA-utbildning eller motsvarande och arbetslivserfarenhet från större organisationer, företrädelsevis inom HR. Som person är du serviceminded, du har ett pedagogiskt förhållningssätt samt är kommunikativ i tal och skrift. Eftersom tjänsten innehåller en del administration krävs det att du är strukturerad och noggrann i det du gör. Vidare har du mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Vi erbjuder
På våra flygplatser möter vi hela världen, varje dag. Det är en unik arbetsplats med flygpuls och atmosfär. Vi ser att olikheter och mångfald berikar, det är en förutsättning för vår framtida utveckling som ett hållbart företag.
Anställning och kontakt
Välkommen med din ansökan senast 14 augusti. Urval och intervjuer sker löpande varför tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
19-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!