Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 57 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Vi är varuhuset som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,8 miljarder och varje år tar våra 3 000 skickliga medarbetare emot ca 80 miljoner besök. Åhléns Outlet är ett dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.
Åhléns affärsområde Mode genomgår en stor förändringsresa som vi hoppas att du vill bli en del av, utveckla och driva framåt. Vi söker dig som har ett brinnande intresse för mode och vill vara med på en spännande resa med Åhléns varumärke Carin Wester.
Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.
Vi erbjuder dig
Som Inköpare för Carin Wester kläder (jersey och vävt) ansvarar du för att planera, utveckla och köpa bästa sortiment. Du sätter affärsmannaskapet främst och tar fram starka och relevanta produkter. I din roll har du resultat- och budgetansvar för dina varugrupper. Du har ansvar att driva, förankra och följa upp budget och sortiment mot övergripande strategi och mål för kategorin.
Hålla dig uppdaterad på trender, omvärldsanalys och konkurrenter
Säkra ett konkurrenskraftigt och relevant sortiment
Agera handelsman för Carin Wester genom att följa och agera på försäljningen inom ditt sortiment genom analys av försäljningen varje vecka, månad och säsong.
Säkerställa att produkterna motsvarar de kriterier Åhléns satt upp rörande exempelvis hållbarhet, produktkvalitet och etik
Ansvar för att upprätthålla lönsamheten enligt uppsatta lönsamhetskrav.
I rollen som Inköpare blir du en del av ett ambitiöst team och du rapporterar till Sortimentschef dam Private Label på affärsområde Mode.
Vi söker dig
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:
En utbildning inom inköp eller motsvarande
Flera års erfarenhet av produktutveckling och inköp
Kunskap i sortimentsbyggande, erfarenhet av leverantörskontakter och förhandling
Mycket goda kunskaper i Excel
Goda kunskaper i engelska i tal och skrift
För att lyckas i rollen ser vi att du är utåtriktad, kommunikativ och trivs att arbeta i grupp. Du är prestigelös med goda ledaregenskaper. Du har en analytisk sida, gott siffersinne och känsla för bra affärer. Du är driven, självgående och brinner för att ta fram det mest optimala sortimentet. Du är flexibel i ditt arbete men samtidigt orädd och tuff i förhandlingar. Du är ordningsam, stresstålig och har förmågan att få saker gjorda. Du sätter alltid kunden i fokus, brinner för mode, produkter och detaljhandeln.
Tjänsten är ett vikariat på 12 månader och vi ser gärna att du kan börja hos oss 20 november 2021. Du är placerad på Åhléns Servicekontor på Ringvägen i Skanstull.
Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
10-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!