Inaktiv platsannons

Account Manager SME i Stockholm

Om tjänsten

Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.

Det är här Telenor kommer in.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.

Vilka är vi?

B2/OWN SME Sales teamet inom Telenor Business som är ansvariga för försäljning av företagsprodukter i varumärkena Bredbandsbolaget och Ownit. Du kommer ingå i en grupp bestående av sju personer som arbetar dedikerat mot SME marknaden i hela Sverige. Bredbandsbolaget har idag fler än 475 000 anslutna hushåll och företagskunder. Därmed är vi landets näst största bredbandsleverantör med 25 procent av marknaden. I storstadsregionerna är vi nummer ett.

Vad gör en Account Manager?
Möjligheten att arbeta med ett av marknadens starkaste varumärken. Ditt främsta uppdrag är att bearbeta SME marknaden nationellt genom telefon och kundbesök. Din förmåga att se affärsmöjligheter och skapa starka kundrelationer till våra företagskunder är av största vikt för att lyckas i denna roll. Du får arbeta i ett expansivt företag med mycket professionella och kunniga kollegor där det ställs höga krav men där du som medarbetare också får mycket tillbaka i form av utbildning och interna karriärsmöjligheter.

Passar du ihop med oss?


Vi ser gärna att du:

  • Idag med fördel är verksam inom telekom- eller IT- branschen
  • Vi ser gärna att du har minst 3 års erfarenhet inom B2B försäljning
  • Med fördel arbetat med telefonbearbetning
  • God kunskap i presentationsteknik och retorik
  • Goda kunskaper i Engelska
  • Grundläggande kunskaper i MS Office och allmän datorvana
  • Eftergymnasial utbildning eller motsvarande är meriterande
  • Du ansvarar för uppföljning och att rapportering sker på daglig basis till ledare.

Som person är du social och har en god förmåga att bygga och underhålla kundrelationer. Du är engagerad, kommunikativ och kan arbeta självständigt och har god förhandlingsvana. Att du kan tänka strategiskt och är affärsmässig ser vi som en självklarhet. Bra på att ta initiativ samt förmågan att presentera och kommunicera information på ett tydligt och trovärdigt sätt, strukturerat och målmedvetet.

Eftersom arbetet sker i en utmanande miljö med högt tempo behöver du också vara en flexibel och prestigelös lagspelare som sätter kunden i fokus. Hos oss mäts du lika mycket på vad du gör som hur du gör det. Därför är det viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra;

Be Inspiring, Keep Promises, Be Respectful, Make it Easy.

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Vill du skapa framtiden med oss? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta David Ramezan, Manager Sales B2/OWN SME Sales, Business, .  Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Johanna Håkansson, HR Manager Business, Johanna.A.Hakansson@telenor.se

Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag: Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-09-03.

Publicerad den

27-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Detaljhandel | Heltidsjobb (förstajobb)