Inaktiv platsannons

Compliance Officer Stockholm

Om tjänsten

Om Bluestep Bank
Bluestep Bank är specialister på bolån och ett komplement till de traditionella bankerna. Vi är en modern nischbank som fokuserar på kundens framtida betalningsförmåga och tror på finansiell inkludering av fler oavsett anställningsform. Vår mission är att erbjuda människor som av olika anledningar inte kan få lån hos sin traditionella bank ekonomisk trygghet. Våra grundvärderingar är Professionell, Respekt, Driv och Annorlunda. Vi arbetar för att våra medarbetare ska känna för vårt uppdrag och att våra värderingar ska genomsyra vårt agerande i vardagen.

Bolaget startades i Sverige 2005 och har sedan dess hjälpt tiotusentals människor att komma in på bostadsmarknaden. Numera finns vi även i Norge och Finland. Bluestep Bank ägs sedan 2017 av EQT, som har hjälpt oss att ta steget vidare in i en alltmer digitaliserad bransch och satt en tydlig agenda för framåtanda och tillväxt. Vi är 300 anställda fördelat mellan huvudkontoret i Stockholm och de övriga kontoren i Oslo, Helsingfors och Helsingborg.

Företagskulturen är starkt präglad av entreprenörskap och teamkänsla i kombination med att vi är väletablerade och har en trygghet som kommer med ett större bolag. Bluestep Bank har medarbetare med mycket varierande ursprung och bakgrund och vi är övertygande om att det gör oss bättre på att förstå och möta våra kunders behov!

Om tjänsten
Som Compliance Officer, kommer du arbeta inom alla de områden som Compliance funktionen, som är en oberoende funktion i andra försvarslinjen, ansvarar för:

  • Att löpande följa upp verksamhetens regelefterlevnad och genomföra kontroller
  • Att ge råd och stöd till verksamheten inom Compliance funktionens ansvarsområde
  • Att utbilda och informera verksamheten
  • Förstå och hålla sig uppdaterad på nya och förändrade regelverk som påverkar Bluestep Banks verksamhet i samtliga länder som vi har verksamhet i
  • Vara delaktig i att ta fram månadsrapporter till Bluestep Banks styrelse
  • Att aktivt bidra i arbetet med att identifiera förbättringsområden för Compliance funktionen i både nuvarande verksamhet och arbetet med att stötta och utveckla Bluestep Banks verksamhet i den tillväxt som vi har framför oss

Compliance funktionen består idag av två personer inklusive ansvarig för Compliance funktionen och denna rekrytering är en utökning av avdelningen. Du kommer arbeta nära affärsverksamheten, såväl självständigt som tillsammans med kollegorna inom Compliance funktionen. 

Din profil

Vi söker dig som är utbildad jurist och/eller ekonom och med några års relevant arbetslivserfarenhet med fördel inom bank eller försäkring. Har du erfarenhet av arbete med tolkning och tillämpning av nya regelverk som trätt eller kommer träda i kraft är detta meriterande. 

Som person är du driven och proaktiv med ett strukturerat arbetssätt. Vidare kräver rollen ett lösningsorienterat arbetssätt med god kommunikativ förmåga och en utpräglad praktisk ”hands on” inställning till ditt arbete och att du trivs med att arbeta nära affärsverksamheten i en stödjande roll. Det är vidare viktigt att du besitter hög integritet och har god förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med olika delar av verksamheten.

Bluestep Bank är anslutna till SwedSec Licensiering AB och en Swedsec licens med inriktning mot bolån är meriterande.

Du kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska

Erbjudande
Söker du ett företag som är i framkant och där kulturen präglas av entreprenörskap och engagemang. En utmanare i en traditionell bransch som växer och som ska fortsätta göra det.
Då är kanske Bluestep något för dig. Hos oss får du möjlighet att arbeta med kollegor som står för hög kompetens och professionalitet.

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration , Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Ekonomi / Juridik | Heltidsjobb (förstajobb)