Inaktiv platsannons

Inköpscontroller i Göteborg

... G...

Om tjänsten

Plats

Göteborg

Sista ansökan

2022-03-18

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Inköpscontroller
Tillväxtresan på Jollyroom har bara börjat – vi har funnits sedan 2010 och har på 11 år nått en omsättning på över 2 miljarder och en tillväxt på 25% från föregående år. Vår framgångsresa har öppnat upp möjligheten att välkomna fler Jollyroomare och det har blivit dags att utöka vårt Controllerteam med en Inköpscontroller. Så, lockas och drivs du av siffror och utveckling, då har du kommit rätt. Häng med på vår resa för att bli störst i Europa inom barn- och babysegmentet på nätet!

Som initiativtagande Inköpscontroller kommer du vara en del av vårt Ekonomiteam, den del som är inriktat på just Controlling, bestående av fyra personer där du rapporterar till vår Head of Business Control, Peter. Även om du organisatoriskt tillhör Controllingteamet är du högst involverad och engagerad i vår Inköpsorganisation där du kommer vara med och säkerställa långsiktig lönsamhet genom att driva och utveckla sortimentet ur ett ekonomiskt perspektiv. Detta når du genom att jobba systematiskt med stora mängder data, utforma pedagogiska rapporter och göra knivskarpa analyser.

Du driver ett starkt lönsamhetsfokus där du utmanar och främjar kostnadsmedvetande och du hjälper kollegorna att nå vinstmål genom kostnadskontroll, analys och uppföljning. Våra Inköpare har ett stort kommersiellt fokus och kan ibland känna stor köpglädje, där behöver du som Inköpscontroller då vara den pragmatiska och hänvisa till data och analyser.

Andra ansvarsområden som Inköpscontroller
- Utveckla och implementera metoder och spårningssystem för att öka effektivitet och minska kostnader.
- Följa upp och rapportera KPI:er och mål kopplade till avdelningens budget och projekt.
- Arbeta med interna system för rapportering och uppföljning.
- Sammanställa vecko- och månadsrapporter.
- Leda projekt som driver lönsamhet inom ramen för vår långsiktiga strategi.

Vi tror att vår nästa Inköpscontroller har:
 - Relevant utbildning från högskola/universitet
 - Några års erfarenhet som Controller – gärna från detaljhandeln. Inklusive P&L, budget, prognoser etc.
 - Avancerade kunskaper i Excel och van att arbeta med exempelvis pivottabeller och prognoser
 - Vana av att hantera och analysera stora datamängder

Personliga egenskaper
Är du modig? Bra! På Jollyroom är vi inte rädda för att göra fel. Vi når framgång och hittar nya vägar genom att testa oss fram. För oss är det viktigt att du drivs av att jobba med förbättringar - att utveckla, effektivisera och optimera verksamheten. Du har en pedagogisk ådra och kan sprida kunskap till andra och kommunicera på ett tydligt sätt. Du har relevant och spännande erfarenhet med dig i din verktygslåda som hjälper dig att arbeta självständigt, ta initiativ och driva frågor internt. Du är analytisk och har förmågan att förstå ekonomiska samband utifrån affären som helhet och med kunden i fokus.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Förutom hygienfaktorer som exempelvis friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar. För oss är det viktigt att skapa rätt förutsättningar för våra medarbetare och i denna roll har du möjlighet att arbeta från vårt nybyggda kontor i Göteborg (Torslanda) eller hemifrån på distans. Jobbar du i Göteborg har vi ett nybyggt gym på 300 kvadrat du kan nyttja, gratis såklart. Blir du Jollyroomare kommer du vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch. Och vill du utvecklas har du kommit rätt; förra året tillsatte vi mer än 50 procent av alla tjänster internt och det ska vi fortsätta med.

Upplägg och kontakt:
- Start: Enligt överenskommelse 
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Kontakt & frågor: Ansvarig HR Partner för Ekonomi, Therese Wassén via therese.wassen@jollyroom.se

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning- > 

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg ->  

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> 

Publicerad den

19-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej