Inaktiv platsannons

Revenue Manager Meetings, Events & Exhibitions i Göteborg

Om tjänsten

Revenue Manager Meetings, Events & Exhibitions

Från hjärtat av Göteborg erbjuder Svenska Mässan Gothia Towers allt från stora mässor och event till oförglömliga hotell- och restaurangupplevelser. Vår verksamhet innefattar många starka varumärken som tillsammans skapar en unik och attraktiv mötesplats där vi varje år välkomnar nästan två miljoner besökare. Som medarbetare hos oss jobbar du tillsammans med ett stort, engagerat och sammansvetsat gäng och är med och utvecklar vår verksamhet, både nu och för framtiden.

Vill du vara med på en spännande resa framåt och bidra till att Svenska Mässan Gothia Towers blir Europas mest attraktiva mötesplats?

Nu har du chansen att bli en nyckelspelare inom företaget då vi söker en ny Revenue Manager inom Meetings, Events & Exhibitions!

Ansvar och uppgifter

I rollen som Revenue Manager Meetings, Events & Exhibitions ansvarar du för optimering och prissättning av våra konferenslokaler, hallar och yta. Du står för den långsiktiga planeringen av vår kalender och tillsammans med övriga i Revenue-teamet arbetar du för att nå maximal lönsamhet genom Total Revenue Management för företagets alla intäktsströmmar.
I uppdraget spelar du även en viktig roll där du är med och avgör vilka projekt som skall genomföras i anläggningen då du bedömer affärernas kalkyler. Du kommer även att göra löpande analyser och uppföljningar av intäktsutveckling, nyckeltal och vägen mot uppsatta mål.

Du har en viktig roll i estimatarbetet för våra konferenslokaler, hallar och yta där du bidrar med dina analyser och kunskap. 
I rollen träffar och arbetar du tätt ihop med flera olika avdelningar som t ex. Offers & Contracts, projektteam och säljare. Detta ställer krav på att genom ett enkelt och pedagogiskt sätt kunna förklara och motivera beslut, estimat och strategier. Du är även med och bidrar med förslag på förbättringar av rutiner och processer för att utveckla och effektivisera arbetet med Revenue Management. 

För att lyckas i den här rollen behöver du: 

Ha en relevant högskoleexamen eller motsvarande erfarenhet.
Mycket goda kunskaper i vårt aktuella PMS system EBMS och Excel. Är du även bekant med system som Mercur och Opera är det extra meriterande. 
Erfarenhet från strategisk och kommersiell roll där du är van att dra slutsatser och ta beslut.
Vana från att hantera samt bedöma projekt och affärer utifrån kalkyler och resultaträkningar.
Vara analytisk, noggrann och strukturerad samt van att ta egna initiativ. Du är en trygg person, har tillit till din egen förmåga och kan diskutera och föra konstruktiva dialoger med alla delar av verksamheten. 
Vara pedagogisk och ha god kommunikationsförmåga. 
Goda kunskaper i svenska och engelska, både tal och skrift.

Vad vi erbjuder

Vi erbjuder rätt person ett spännande arbete i en koncern med stora expansionsplaner. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde efter överenskommelse.

Vill du bli en av oss?
Skicka in ditt CV och personliga brev via vår hemsida senast den 7/2, vi ser fram emot att läsa din ansökan! Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista publiceringsdag för annonsen.

Publicerad den

26-12-2022

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Restaurang
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Göteborg | Restaurang | Heltidsjobb (förstajobb)