Inaktiv platsannons

Inköpsassistent till Åhléns barnavdelning i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Åhléns är en del av detaljhandelskoncernen Axel Johnson AB.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 18 februari 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Inköpsassistent till Åhléns Barnavdelning – inom kategorierna Leksaker & Babyprodukter

Åhléns är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och med omtanke som drivkraft vill vi på så sätt förenkla, förbättra och förgylla våra kunders vardag.

I rollen som Inköpsassistent supportrar du Inköparen i det dagliga arbetet, både administrativt och systemmässigt. Du får stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team med många kontaktytor. Du ansvarar bland annat för:

  • Hantering av artikeladministration

  • Leverensbevakning

  • Kommunikation med bl a leverantörer, varuhus och lager

  • Insikt i inköpsarbetet och försäljning

I denna roll blir du en del av Åhléns avdelning för barn bestående av bland annat inköpare, andra inköpsassistenter, designers och mönsterkonstruktörer. Du kommer att rapportera till Head of Category Children.

Kvalifikationer

Vem söker vi?

Rollen som inköpsassistent innebär en roll som spindel-i-nätet med stor del tvärfunktionellt arbete. Därav lägger vi stor vikt vid din sociala förmåga, att samarbeta och knyta kontakter. För att lyckas i tjänsten behöver du ha ett stor driv och vara nyfiken på att hitta nya affärsmöjligheter. Du ska ha förmågan att hantera stora mängder data och en händelserik vardag. Vidare tror vi att du är organiserad, flexibel och har förmågan att få saker gjorda.

Till oss tar du med dig

  • Utbildning inom Inköp/Ekonomi

  • Tidigare erfarenhet av rollen som inköpsassistent, gärna inom Leksaker & Babyprodukter är meriterande

  • Intresse för kategorierna leksaker & babyprodukter

  • God systemkunskap

  • Goda kunskaper i engelska i tal och skrift

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med inledande 6 månaders provanställning vi ser gärna att du kan börja hos oss i så snart som möjligt. Du är placerad på Åhléns huvudkontor beläget i centrala Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, så sök redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej