Inaktiv platsannons

Driven ekonomiassistent, start omgående i Solna

Är du student och letar efter ett extrajobb vid sidan av studierna eller är du på sök efter ett heltidsjobb att kick-starta karriären? Titta hit!

Om tjänsten

Vårt uppdrag:
Vår kund som är en helhetsleverantör av IT-lösningar söker nu en driven ekonomiassistent. Tjänsten är tänkt att starta i början av mars och pågå i ca 6 månader och kommer till en början att starta som en inhyrning för att sedan övergå till en anställning hos kund om båda parter är överens. Tjänsten är en heltidstjänst och önskas tillsättas så snart som möjligt.

Du kommer att arbeta i en spännande och dynamisk organisation som präglas av en familjär och öppen företagskultur. Bolaget sitter i fina lokaler i Solna (fri tillgång till gym, pool och gymnastiksal) och har en spännande resa framledes och är du rätt person så kan du se framemot goda utvecklingsmöjligheter.

Att vara anställd via oss på Avanzera innebär att din arbetsplats är ute hos vår kund, men likväl så ska du känna dig trygg med våra anställningsvillkor. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning enligt kollektivavtal samt betald semester.

Arbetsuppgifter:
Som ekonomiassistent har du en betydande roll inom ekonomiavdelningen som består av fyra personer med helhetsansvar i det löpande ekonomiarbetet för två av koncernens bolag. Till denna roll söker vi en person som vill bidra och vidareutveckla sina kunskaper.

I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:

- Leverantörsreskontra och viss del kundreskontra
- Avstämningar
- Betalningar och bankavstämningar

Desto mer du kommer in i din roll som ekonomiassistent, kommer du att få ta dig an fler och fler arbetsuppgifter som kan komma att utmana och utveckla dig än mer. Har du drivet och viljan så finns utvecklingsmöjligheterna.

Din bakgrund:
Vi söker dig som har ett genuint intresse för att arbeta inom ekonomi och vill lära dig mer. Du har sannolikt en akademisk examen alternativt en relevant yrkesutbildning. Har du inte utbildning men har arbetat något år inom ekonomi och som ekonomiassistent så är du lika välkommen att söka.

Det som är viktigt är att du talar flytande svenska och engelska i såväl tal som skrift samt har goda kunskaper i Microsoft Office. Om du dessutom har arbetat i något/några affärssystem så ses detta som meriterande. Kund arbetar i affärssystemet iScala, CRM-systemet Lime och fakturahanteringssystemet Palette och har du något av dessa så ses detta som positivt, men inget krav.

Som person är du företagsam och positiv, med ett driv och en vilja att utveckla dig själv tillsammans med dina kollegor. Vidare har du förmåga att hantera många arbetsuppgifter samtidigt och trivs med att arbeta i en miljö med ett stundtals högt tempo, utan att ge avkall på kvalitet. Du är trygg i dig själv och i din roll som ekonomiassistent och vågar samt har viljan att utmana befintliga strukturer och metoder samt driva frågor på egen hand. Du är kommunikativ och tycker om en social roll med mycket kontaktytor, såväl nationella som internationella. Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och du har ett öga för detaljer men kan även se till helheten. Utöver detta vill vi gärna att du i grunden är proaktiv, service-minded och lösningsorienterad.

Om oss:
Avanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat företag och har över 100 anställda. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster. Läs mer om oss på

Publicerad den

04-01-2023

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Grundskola
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Extrajobb
Typ av jobb
Ekonomi / Juridik
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Solna | Ekonomi / Juridik | Extrajobb | Grundskola