Om tjänsten
Om ossKakelimporten har kommit att bli ett av de största agenturföretagen inom kakel och klinker i Skandinavien. Efter många lyckade år tillsammans med våra kunder och våra italienska leverantörer har vi blivit ledande i branschen. Kakelimporten sköter förmedling av italienskt byggkeramiskt material samt kompletta våtrumssystem med tillhörande verktyg och tillbehör. Detta sker direkt via fabrik utefter kundens behov för den svenska, norska och finska marknaden.
Vi på Kakelimporten fungerar som de italienska fabrikernas representant och tillhandahåller utbildningar, marknadsmaterial, logistiksupport samt en servicegrad överträffande övriga aktörer på marknaden. Vi samarbetar med flera italienska fabriker inom kakel och klinker för att du ska hitta det som passar just dig. För oss är det självklart att erbjuda dig som kund ett sortiment som båda är aktuellt och samtidigt håller högsta kvalité. Det är en konst att hitta rätt kombination av kvalitet, aktuell design och pris. Vi hjälper dig hitta rätt balans mellan dessa komponenter. Våra produkter visas ofta i inredningstidningar och tv-program. Som kund kan du alltid vända dig till oss för inspiration och designförslag, exempelvis för demonstrationsmontrar eller förslag till slutkund.
Vi på Kakelimporten har tillsammans över 40 års samlad erfarenhet av den keramiska branschen. Vi har även ledande teknisk kompetens när det gäller teknisk byggkeramik, fäst – och fogmassor. Läs mer på
Dina arbetsuppgifterVi söker efter en affärsinriktad och driven kundansvarig inom området byggkeramik. Din huvuduppgift att självständigt driva och utveckla befintliga och nya kund och leverantörskontakter. Vi har sedan många år samarbete med tillverkare i Italien och en stabil kundbas av återförsäljare i Skandinavien. I rollen som kundansvarig arbetar du i nära samarbete med våra kunder för att säkerställa att vi erbjuder de bästa produkterna med de mest lönsamma lösningarna.
Du arbetar aktivt med omvärldsbevakning och uppdaterar dig i nya trender och produkter, samtidigt som du i ett nära samarbete med våra leverantörer säkerställer vår kapacitet när det gäller produktion och tillverkning. Rollen kräver att du arbetar strukturerat med avtal, order, design, leveransadministration och prissättning. I din roll besöker du våra tillverkare i Italien och självklart våra kunder. Vårt kontor finns på Lidingö så vi ser gärna att du har boende i Stockholmsområdet.
Din profilVi söker dig som brinner för att skapa långsiktiga affärsrelationer. Du är målmedveten, social, diplomatisk och kundfokuserad med vana att bygga upp och behålla varaktiga kund och leverantörskontakter. Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning och affärsutveckling gärna inom liknande branscher. Har du kunskap inom design och bygg är det meriterande.
Som person är du duktig på att koordinera, är noggrann och strukturerad. I rollen är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som är van att ta eget ansvar.
AnsökanVi samarbetar med Clockwork Rekrytering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Anders Hultgren tel Välkommen med din ansökan via senast 13e mars.
Extra information
- Status
- Stängd
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola
- Ort
- Lidingö
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Kontor / Administration
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Lidingö | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb) | Grundskola