Är du en lagspelare som vill bli en del av landslaget? Just nu söker vi på Atea servicedesk i Luleå dig som vill jobba som teamchef med fokus på att coacha våra medarbetare.
Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.
Din roll i laget
I rollen som teamchef på Atea servicedesk ansvarar du för att medarbetarna mår bra och har de bästa förutsättningar i sitt dagliga arbete. Du har en sammanhållande och stöttande roll som ser till avdelningens bästa och du balanserar det dagliga arbetet därefter.
Du kommer i ditt arbete att arbeta tillsammans med en kollega som agerar teamchef för en annan grupp i vår servicedesk. Du rapporterar till Chef servicedesk inom AMS Operations SE.
Ditt största fokus i rollen är våra fantastiska medarbetare med tillhörande uppgifter som ex. regelbundna avstämningar, utvecklings- och uppföljningssamtal, tidsattester, schemaläggning, access management, fakturahantering, budgetering, inventarieinköp och dokumentering av handlingsplaner vid behov.
Naturligtvis innefattas vanliga chefsuppgifter som lönesättning, rekryteringar/tillsättningar av personal, månadsmöten med gruppen och arbete utifrån medarbetarundersökningar.
Vad söker vi hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som teamchef ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt samt att du verkligen brinner för att stötta och utveckla din personal. Du bör vara lyhörd, empatisk och tydlig i din kommunikation och ha en förmåga att engagera och involvera människor. Det är även viktigt att du är en trygg person som kan ta jobbiga beslut när det behövs.
För att lyckas i tjänsten som teamchef hos oss bör du ha följande kunskaper/egenskaper:
Du behöver vara flytande i svenska och engelska såväl i tal som skrift inneha svenskt medborgarskap pga att säkerhetsklassning kan ingå i tjänsten.
Kännedom om och kunskap i Ateas stödsystem är meriterande. Positivt är även om du har grundläggande ekonomisk förståelse och it-kunskaper.
Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av informationsteknologi och tillhörande tjänster.
Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana oss själva och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.
Vi har ett stort fokus på ansvarstagande utveckling och är stolta över att kunna påverka branschen globalt att agera mer hållbart.
Kontakta oss
Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Anna Skagervik, Chef servicedesk via . Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare. Då detta är en chefstillsättning kommer även färdighetstester att förekomma.
Varmt välkommen med din ansökan!
Atea vill samla it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
04-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!