Dagab skapar, lagerhåller och levererar sortimentet till Axfoodkoncernens kedjor såsom bl a Hemköp, Willys, Snabbgross, Urban Deli, Mat.se och Apohem. Vi utvecklar också egna varumärken, bl.a. Garant, Eldorado och Såklart.
Vår verksamhet vilar på goda värderingar för jord, människa och samhälle, vilket genomsyrar allt från sortimentsutveckling, paketering och transport - till hur vi agerar mot våra medarbetare. På så sätt ger vi våra kunder förutsättningar att göra schyssta, hållbara val.
Med andra ord - hos oss är du med och påverkar det vardagliga livet för en sisådär tio miljoner människor, förstå hur viktiga våra medarbetare är för oss. Välkommen du med!
I Bålsta bygger vi på Dagab upp ett logistikcenter och en organisation som kommer bli unik i sitt slag. Anläggningen blir högautomatiserad och anpassad för att leverera mat och andra varor till sisådär 10 miljoner människor, antingen genom varuförsörjning till butiker eller e-handel. För att lyckas behöver vi dig! I vårt logistikcenter, som kommer att vara i drift från 2023, är organisationen och människorna som bygger verksamheten det viktigaste och helt centrala för vår framgång. Nu söker vi en hungrig person med uppdrag att skapa praktiska och administrativa förutsättningar för en fungerande logistikverksamhet – varje dag.
En helt unik möjlighet att vara med och skapa morgondagens och marknadens bästa logistiklösning samt en arbetsplats och kultur där alla är viktiga. Våra gemensamma kärnvärden vi utmanar, vi har koll, butiken är vår scen, och vi är starkare tillsammans skapar ett härligt arbetsklimat. Hos oss erbjuds du en roll med stora möjligheter till utveckling över långt tid – såväl inom Logistikcenter Bålsta och Dagab, som inom hela Axfood-gruppen. Det här är en möjlighet att accelerera din personliga utveckling!
Som Produktionskoordinator ansvarar du över samordning, utförande och uppföljning av en bred palett av administrativa och praktiska arbetsuppgifter som är nödvändiga för att verksamheten ska fungera friktionsfritt: Genom ett proaktivt inköpsarbete säkerställer du att alla produktionskritiska förbrukningsvaror ständigt finns tillgängliga, att saldot är korrekt och att fakturorna stämmer.
Även förrådet av arbetskläder ingår i ditt ansvarsområde där du utöver inköp, beställningar och orderhantering även säkerställer ordning och reda, rätt kvantiteter tillgängliga och smidiga rutiner för utprovning och utlämning av kläder till personalen. Du samordnar och hanterar truckfrågor med vår samarbetspartner som rapportering av truckanvändning, fel som behöver åtgärdas, fakturakontroller, mm. Du kommer även utbildas till superuser i systemet för truckadministration. Ytterligare arbetsuppgifter och ansvarområden kan tillkomma längre fram.
Som spindeln i nätet, med många interna och externa kontaktytor, har du en nyckelroll i att skapa en fungerande verksamhet, en positiv upplevelse och en enkel vardag för alla hundratals kollegor i produktionen. Vidare medverkar du i att driva utveckling genom att ständigt utmana nuläget och stötta i olika förbättringsprojekt.
För att lyckas i rollen ser vi att du är en välorganiserad, ansvarstagande och noggrann person. Du har en stark egen motor, lätt för att lära dig och trivs lika bra med självständigt arbete som i samarbete med andra. Du är lösningsorienterad, handlingskraftig, kommunikativ och sprider en positiv energi till din omgivning.
Med fördel har du tidigare erfarenhet av inköpsarbete i något inköps-/affärssystem, liksom även erfarenhet av arbete inom lager- och logistikmiljö inkl. användning av WMS-system.
Du har mycket god datavana och behärskar Office-paketet väl. Krav: God förmåga att läsa, skriva och kommunicera på svenska och engelska. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (dagtid vardagar) med start enligt överenskommelse. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tjänsten är placerad i Bålsta, Håbo kommun,
12-04-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!