Inaktiv platsannons

Ekonomiassistent (extrajobb) i Örebro

Vår breda verksamhet gör att vi kan erbjuda livslånga karriärmöjligheter med olika inriktning inom varierande branscher, länder, företag och specialistområden. På Lantmännen slutar du aldrig lära dig nya saker.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 5 april 2022
  • Örebro
Arbetsuppgifter

Vill du utveckla dina kunskaper inom ekonomi på en ekonomiavdelning vid sidan av dina studier, och samtidigt få en inblick i en spännande bransch som satsar stort inför framtiden? Trivs du på en arbetsplats med ett öppet klimat där du ges möjlighet att ta eget ansvar? Ta chansen och sök ett roligt och varierande extrajobb hos Lantmännen Unibake i Örebro!

Som ekonomiassistent hos oss kommer du tillhöra en grupp som i dagsläget består av 5 personer, där chefen och 2 kollegor sitter i Örebro och de andra i Stockholm. I den här rollen kommer du främst stötta i uppgifter kopplade till kundreskontra, leverantörsfakturor och kreditering. Du kommer också jobba med löpande uppdateringar av exempelvis kundregister, priser, rabatter och bonusar till våra kunder. Utöver uppgifterna som är kopplade till ekonomiområdet förekommer också arbetsuppgifter i vår reception där man exempelvis arbetar med att svara på inkommande samtal och mailförfrågningar samt administrativa sysslor kring stämpel- och passerkort, nyckelhantering, utskick, arkivering mm.

Tjänsten passar dig med tidigare erfarenhet av ekonomiarbete, som har en vilja att lära och har en prestigelös inställning till ditt arbete. Du trivs i en föränderlig miljö och är flexibel samt drivs av att ha många bollar i luften. Som person tror vi att du trivs på en arbetsplats med ett öppet klimat och bidrar med en positiv stämning till arbetsplatsen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som studerar på universitet eller högskola, t.ex inom ekonomi eller annan lämplig inriktning. Vi ser gärna att du är i början av dina studier och vill få praktisk arbetslivserfarenhet vid sidan om studierna. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift, på såväl svenska som engelska. Vi ser att du är en van användare av Excel. Tjänsten är en behovsanställning med en ungefärlig omfattning på ca 1 dag i veckan under året och heltid under en period på sommaren. Vi ser också att det kommer finnas möjlighet att hoppa in extra vid tillfälliga arbetstoppar. Placeringsort är Örebro och arbetstiden är dagtid.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person tror vi att du är serviceminded, noggrann, flexibel och har en hög arbetsmoral. Du är lösningsorienterad och kan snabbt växla mellan olika arbetsuppgifter. Vi ser att du trivs med att jobba i team men tar även eget ansvar för att driva dina ärenden.

Vad vi erbjuder dig

Lantmännen är en stor internationell koncern och vi har en unik bredd i vår verksamhet. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi arbetar aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag. Come work with people with an appetite for more!

Låter det intressant?

Vi hoppas det! Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2022. Urval kommer att ske löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Tillträde sker enligt överenskommelse. Vid eventuella frågor om tjänsten kontakta Madeleine Widén (Accounting Manager) 010 556 32 45 eller för frågor om rekryteringen kontakta Matilda Blomberg Åhs (HRBP) 010 556 32 48.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publicerad den

25-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Örebro
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Lantbruk
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Örebro | Lantbruk | Deltidsjobb