Inaktiv platsannons

Technical Account Manager i Malmö, Helsingborg, Kristianstad

Om tjänsten

Har du ett brinnande intresse för it och några årserfarenhet av support on site och it-infrastruktur? Vill du ingå i ett team av konsulter som har en bred teknisk repertoar där du får ett värdefullt utbyte av kunskaper och en stor frihet att forma din egen roll i samråd med dina kunder? Då kan du vara vår nästa Technical Account Manager! Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i it-infrastruktur. 

Din roll i laget 
Rollen som Technical Account Manager på Atea innebär att du tar dig an en rådgivande teknisk roll där du har ett helhetsansvar för dina egna kunder i frågor gällande utveckling och drift av deras befintliga it-miljö. Vi jobbar mot allt från lokala till globala kunder och ditt uppdrag blir att fungera som SPOC (Single Point of Contact). Du kommer dessutom ta rollen som kundernas tekniska språkrör mot Ateas portfölj och kundansvariga säljare. 

Det bästa med rollen är enligt våra medarbetare att du får en enorm frihet att forma din roll tillsammans med dina kunder och utefter dina intressen. Teamet du kommer ingå i har högt i tak och en god gemenskap. Du kommer att, tillsammans med dina kollegor och din chef jobba mot ett gemensamt mål genom löpande operativa möten för att tillsammans identifiera kunskapsbehov och kundstrategier. Därför är det även viktigt för oss att ge dig möjligheten till utveckling och utbildning genom Atea-bekostade certifieringar från dom allra största leverantörerna eller helt enkelt ren och skär erfarenhet. Allt för att ligga i framkant på vårt utbud och kundernas allt mer spännande miljöer. 

 Dina huvudsakliga uppgifter i rollen som Technical Account Manager är:  

  • Agera som SPOC (single point of contact), teknisk rådgivare och generalist gentemot dina egna kunder  
  • Ta rollen som kundernas tekniska språkrör mot Ateas portfölj och kundansvariga säljare  
  • Förvalta och utveckla kundens befintliga it-miljö och dokumentation 

Vårt erbjudande till dig
Hos oss är det alltid nära till beslut. Vi har en målmedveten satsning på coachande ledarskap och våra medarbetares personliga utveckling och hälsa. Vår kultur präglas av våra värderingar, en kultur där framåtanda, humor, kamratskap och ett visst mått av galenskap är helt naturligt. En kultur som gjort oss till Sveriges största leverantör av it-infrastruktur och tillhörande tjänster. Vi har alltid stora saker på gång. Vi gillar att utmana gängse regler och går ofta vår egen väg. Vi gör det tack vare modiga medarbetare som sporras av stora mål.  

Som person känner du troligtvis igen dig på följande: 
Du är initiativtagande som person, ser möjligheter och vågar testa nya vägar såväl planeringsmässigt som tekniskt. Du är strukturerad i ditt arbete och har ett proaktivt och kommunikativt förhållningssätt gentemot dina kunder och kollegor. Du är självgående i din roll men har samtidigt en mycket god samarbetsförmåga och gillar att jobba i lag. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.  

För att lyckas i tjänsten som Technical Account Manager bör du ha följande kompetens: 

  • 3-5 års erfarenhet inom drift och support 
  • Generell kunskap kring klient, server och nätverk 
  • Flytande svenska och engelska i tal och skrift 
  • B-körkort 

Det är meriterande om du även har 

  • Eftergymnasial utbildning inom it
  • Erfarenhet av att arbeta i projektfrom 
  • Erfarenhet av Azure, Office 365 och ITIL 

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Malmö, Helsingborg, Kristianstad
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)