Liseberg söker IT Supporttekniker i Göteborg
Om tjänsten
Liseberg är en av Nordens ledande turistattraktioner med 3,4 miljoner gäster årligen. Verksamheten består av nöjespark, restauranger, teatrar och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och ca 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.
Liseberg har som mål att bli en av Sveriges bästa arbetsplatser, och vi behöver dig som kan känna glädje och stolthet över att vara en del av vårt varumärke. Här får du bidra till vår utveckling och får en möjlighet att påverka både Lisebergarens vardag och gästens upplevelse av sitt besök. Din arbetsplats finns mitt i Göteborg och du ingår i ett team som brinner för IT och digitalisering.
Liseberg ITLiseberg IT har idag 17 anställda och består av fyra områden; Strategi, Utveckling, Drift samt Support. Avdelningen har ett strategiskt och operativt ansvar att bidra till affärsutveckling enligt bolagets övergripande strategi och mål. Vårt uppdrag är att leverera tjänster, plattformar, service och support som skapar möjligheter för verksamheten att lyckas.
Liseberg IT tillhandahåller en mix av egenutvecklade och upphandlade IT-tjänster till våra medarbetare och gäster. En fortsatt digitalisering står högt upp på agendan och det pågår ständigt initiativ för att utveckla affären, lyfta gästupplevelse samt stötta medarbetare. Inte minst nu med öppning av Liseberg Grand Curiosa Hotel samt Vattenvärlden Oceana inom några år.
Vem är du?Vi söker dig som är driven, har ett gediget teknikintresse och hög servicekänsla. För att lyckas i din roll som Supporttekniker på Liseberg så behöver du kunskap inom Windows, Office365 samt grundläggande nätverkskunskap.
Vi ser gärna att du har tidigare supporterfarenhet och telefonvana samt att du har erfarenhet från kontohantering. Då Supportteknikerrollen är IT:s ansikte utåt i verksamheten så värdesätter vi högt en god känsla för service, social kompetens och att man obehindrat kan kommunicera på både svenska och engelska. Prestigelöshet och att man är en god teamspelare är viktigt för att lyckas i rollen. Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa inkommande ärenden från verksamheten.
Din vardag kommer att vara varierande och exempel på arbetsuppgifter kan vara att genomföra installationer, göra felsökningar av datorer, beställa IT-utrustning, flytt av datorutrustning och annan IT-infrastruktur samt att hjälpa användare både via telefon och på plats ute i verksamheten.
KvalifikationerUtbildning och erfarenhet:
- Gymnasieutbildning
- Erfarenhet av att jobba i en IT-Support
- Relevant IT-utbildning för rollen
- Kunskap inom Windows 10, Office365 samt grundläggande nätverkskunskap
Meriterande
- Telefoni och iOS
- Kontohantering i Microsoft Active Directory
- Microsoft Endpoint Manager (Intune)
Personliga egenskaper:
Förutom att dela Lisebergs värdegrund (glädje, säkerhet, omtanke, kvalitet och kreativitet) bör följande egenskaper finnas hos personen:
- God känsla för service
- Kommunicera väl på svenska och engelska
- Teknikintresse
- Prestigelöshet och att man är en god teamspelare
- En positiv grundinställning
Publicerad den
28-07-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Ort
- Göteborg
- Typ av jobb
- Promotion / Eventpersonal
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!