Vår breda verksamhet gör att vi kan erbjuda livslånga karriärmöjligheter med olika inriktning inom varierande branscher, länder, företag och specialistområden. På Lantmännen slutar du aldrig lära dig nya saker.
Har du högt driv och vill arbeta i en jordnära organisation i ett team som är på en utvecklingsresa? Har du även gedigen erfarenhet av marknadskommunikation och vill arbeta i en roll där du får kombinera strategiskt och operativt arbete? Verksamheten inom Lantmännen Lantbruk har vuxit och utvecklats och nu är vi redo att ta vår marknadskommunikation till nästa nivå. Därför utökar vi teamet och söker dig som är affärsinriktad och har erfarenhet av att arbeta med verksamhetsnära marknadskommunikation inom B2B. Vi söker dig som precis som vi, har business in mind and people at heart.
I Lantmännens koncern är det lantbruket som är hjärtat och som utgör vår kärnverksamhet. Med lantbruket som bas har vi byggt den breda affär som koncernen består av idag. Lantmännen har en unik värdekedja där vi tar ansvar från jord till bord varje dag.
Det här kommer du att göra
Som ansvarig för marknadskommunikation kommer du att leda det dagliga arbetet i ett litet team som utvecklar och exekverar den affärsdrivande marknadskommunikationen inom våra tre affärsområden; foder, spannmål och växtodling. Ditt ansvar innefattar att styra över den övergripande utformningen och strategin för marknadskommunikationen inklusive initiering, planering och genomförande av våra marknadsföringsaktiviteter. Exempel på aktiviteter är mässor, trycksaksproduktioner, print och digital marknadsföring, sociala medier samt e-handel. Du kommer att arbeta strategiskt såväl som operativt med att driva Lantmännen Lantbruks varumärke och aktiviteter för ökad försäljning.
Du har samarbete och utbyte med regionchefer, säljchefer och produktchefer för Lantmännen Lantbruks affärsområden. Du kommer också ha ett nära samarbete med koncernens avdelning för Brand & Marketing och representera Lantmännen Lantbruk i koncernövergripande forum. Du bygger goda relationer med våra externa samarbetspartners och byråer.
Det här behöver du för att lyckas och trivas
Du har:
Du är:
Du delar våra värderingar – Öppenhet, Helhetssyn, Handlingskraft – och vårt löfte om att ta ansvar från jord till bord.
Vad vi erbjuder dig
Hos Lantmännen blir du en del av ett större sammanhang, vi är en stor global koncern som därmed kan erbjuda spännande möjligheter i hela värdekedjan - från jord till bord. Detta innebär att vi kan erbjuda utvecklingsmöjligheter med varierande inriktning för såväl specialister som generalister inom olika bolag och branscher i fler än 20 länder. Vi ser mångfald som en viktig fråga och vill att alla ska känna sig inkluderade. På Lantmännen arbetar vi aktivt med intern rörlighet och vill bidra till att medarbetare utvecklas och känner engagemang varje dag.
Du rapporterar till Kommunikationschefen och placering för tjänsten är på vårt nybyggda kontor i centrala Malmö.
Låter det intressant?
Vi hoppas det! Du ansöker till tjänsten online, gärna så snart som möjligt, men senast den 29/6. Urval sker löpande. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer. Som slutkandidat kommer det att genomföras en bakgrundskontroll via vår leverantör ToFindOut. Har du frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Talent Acquisition Specialist Johanna Leijon, . Vi ser fram emot din ansökan!
Amazing colleagues
Business in mind & people at heart
A unique business range
Heading for the future
22-02-2023
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!