Inaktiv platsannons

Axbeautyhouse söker Buying Administrator i Stockholm

Med välutbildade skönhetsexperter i 250 butiker, erbjuder KICKS personliga och inspirerande skönhetstjänster och runt 25 000 produkter från 300 varumärken.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 15 juli 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Axbeautyhouse är en fristående inköpsenhet som ansvarar för att skapa ett kommersiellt skönhetserbjudande åt KICKS och ÅHLÉNS. Axbeautyhouse är en plattform för att långsiktigt utveckla skönhetsaffären inom Axel Johnson koncernen och möjliggör nya satsningar för att möta dagens och morgondagens skönhetskunder. Enheten har ca 80 medarbetare och är placerad på ett kontor vid Klarabergsviadukten i Stockholm City.

Vi söker nu en Buying Administrator till Åhléns Skönhet inköpsteam med fokus på administration!

Du arbetar i huvudsak administrativt med fokus på sortiment, kampanjer och leverantörskontakt. Du får ett stort eget ansvar och blir en del av ett ambitiöst och engagerat team.

Ditt ansvar är att stötta inköpsenheten Axbeautyhouse samt säkerställa att sortimentets pris och status stämmer och importera uppgifterna i organisationens olika IT-system. Du hanterar det dagliga administrativa arbetet i inköpsprocessen, samt kommunikation med leverantörer och varuhus kring administration.

Du kommer att tillhöra teamet Buying Administration och arbeta nära våra leverantörer, e-commerce team, inköpare, marknad samt supply- & business planners.

Arbetet innefattar bl.a:

  • Administrativt inköpsarbete enligt uppsatta processer och system
  • Säkra pris och status för sortiment. Import i relevanta system och dokument
  • Hantera kampanjer och rabatter enligt uppsatta processer och system
  • Säkra fakturaunderlag och fakturering för leverantörsersättningar
  • Korrekturläsningar av produkt- och kampanjinformation
  • Intern kommunikation till varuhus och berörda kring sortiment och kampanjer
  • Kommunikation med leverantörer i administrativa frågor
  • Flexibelt stöd till inköpare
Kvalifikationer

Vi söker dig som:

  • Har eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning ekonomi, inköp, logistik eller e-handel
  • Har goda IT-kunskaper, samt mycket god vana av Microsoft Office 365, framförallt Excel
  • Har vana att koordinera och kommunicera information både internt och externt
  • Är ansvarstagande med en hög servicenivå
  • Är flexibel, lösningsorienterad och gillar att arbeta i team
  • Har erfarenhet av att arbeta med administrativa uppgifter
  • Har goda kunskaper i engelska både skriftligt och muntligt

Som person är du engagerad, serviceinriktad och gillar att jobba i team. Din kommunikativa förmåga är god, du är ansvarstagande, tar egna initiativ och har god prioriteringsförmåga under högt tempo. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad med en prestigelös inställning. Du trivs i en dynamisk och snabbrörlig miljö.

Tjänsten är på heltid.

Är du den vi söker? Välkommen in med din ansökan redan idag. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag som är den 15 juli.

KICKS genomför bakgrundskontroll på slutkandidater.

På KICKS tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenheter.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Personalrabatt

  • Prisvinnande utbildning

  • Tjänstepension

  • Träningsbidrag och gratis onlineträning

  • Mångfald och jämställdhet värderas högt

  • Högt engagemang och positiv anda

Publicerad den

28-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Detaljhandel | Deltidsjobb