Inaktiv platsannons

Kundservicespecialist till Bilprovningen! i Stockholm

The Wofi AB söker efter en Kundservicespecialist till Bilprovningen!.

Om tjänsten

OBS! Denna process är pausad och kommer att återupptas igen i augusti pga sommarledighet. Du är fortsatt varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss, men vi vill informera om att din återkoppling kan komma att bli fördröjd.Om tjänstenVill du vara med och skapa en kundupplevelse över förväntan? Sveriges mest hållbara besiktningsföretag - Bilprovningen – söker nu en kundservicespecialist som aktivt vill bidra till att Bilprovningen genom kundservicearbetet säkrar hög kundnöjdhet och driver kundlojalitet på ett kostnadseffektivt sätt i relevanta kanaler. Ansvaret omfattar support till stationsdriften gällande ombokningsuppdrag, hantering av kundärenden i 1st och 2nd line i samtliga kundservicekanaler inklusive sociala medier, förbättringsarbete kring rutiner och processer, samt att vara kontaktperson och sammanhållande gällande tekniska frågor.I ditt dagliga arbete kommer du att ansvara för:
  • ombokning av kunder på uppdrag av stationschef, både operativt och att driva processen mellan Bilprovningen och den outsourcade kundservicen hos callcenterpartnern,
  • uppföljning av ombokningsuppdrag och kostnader för dessa,
  • hantering av kundärenden både från privatkunder och företagskunder via e-post och sociala kanaler i 1st line samt agera 2nd line för komplexa ärenden gällande exempelvis klagomål och ersättningsärenden,
  • hantering av kundrecensioner samt övriga frågor och kommentarer i sociala kanaler samt att säkra en god process för vidareförmedling av kundinput inom företaget och påföljande förbättringsarbete,
  • vård av Bilprovningens kundregister och
  • att vara kontaktperson och sammanhållande för tekniska frågor kring besiktningar.
Du erbjudsDu erbjuds en arbetsplats med god stämning, familjär känsla och högt i tak – samt möjlighet att vara en del av en kundfokuserad organisation som präglas av hög yrkeskompetens inom fordonsbesiktning och stolthet över det arbete som görs för trygghet och hållbarhet i trafiken. Det är en roll med beslutsmandat och mycket frihet under ansvar.Vi ser gärna att du…
  • brinner för service och problemlösning,
  • har god förståelse för kundernas behov,
  • har god erfarenhet av kundkontakt, gärna inom kundtjänst,
  • har erfarenhet av bokningssystem, CRM-verktyg samt kundkanaler som e-post och SMS,
  • har erfarenhet av hantering av kundärenden via sociala kanaler, exempelvis Instagram, Facebook och Google maps,
  • är en mycket god kommunikatör i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande),
  • har god samarbetsförmåga och
  • är morgonpigg eftersom viktiga delar av arbetet sker när våra stationer öppnar på morgonen.
Praktisk informationStart: Augusti
Plats: Stockholm, Rissne (Hybrid)
Arbetstider: 07:00-16:00 alt. 08:00-17:00, viss flexibilitet
Omfattning: Heltid, 40h/veckan
Anställningsform: Vikariat till september 2023 med chanser till förlängningBilprovningen är med drygt 100 stationer från Skurup i söder till Gällivare i norr Sveriges ledande aktör för besiktning av motordrivna fordon och har arbetat för ökad trafiksäkerhet och minskad miljöpåverkan sedan bolaget bildades 1963.

Publicerad den

20-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Önskad utbildningsnivå
Gymnasium
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kundservice / Call center
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej
Språk
Svenska

Stockholm | Kundservice / Call Center | Heltidsjobb (förstajobb) | Gymnasium