Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.
Har du känsla för färg och form, stort intresse och kunskap om inredning och trender samt älskar försäljning och service? Då kanske du är den Inredningsstylist vi söker till vårt varuhus på Åhléns City Göteborg! Ta chansen att få jobba i en ny roll med ett nytt koncept och vara med på en spännande förändringsresa på Åhléns!
Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns vill erbjuda sina kunder ett kunderbjudande i världsklass. Våra varuhus ska vara en engagerande värld där vi ständigt inspirerar människor till nya upptäckter och möten. På Åhléns City Göteborg kommer vi från och med hösten 2022 erbjuda våra kunder möjligheten till personlig konsultation med en Inredningsstylist.
Vi erbjuder dig
Som inredningsstylist på Åhléns är det ditt uppdrag att ge den allra bästa kundupplevelsen till alla våra kunder – alltid. Du ansvarar för varuhuset inredningstjänst, i enlighet med ett framtaget koncept, där du främst möter våra kunder i varuhuset. Ditt uppdrag är att konsultera kunderna i deras köp för hemmet och genom din gedigna kunskap inom styling och stil identifiera skräddarsydda lösningar utifrån varje kunds unika behov och önskemål. Det gör du genom att ta aktiva kundkontakter och erbjuda den bästa servicen som överträffar kundens förväntningar. Konsultation kan även ske vid hembesök hos kund.
I rollen som inredningsstylist kommer du även att:
Du kommer arbeta aktivt på vår hemavdelning tillsammans med övriga funktioner på avdelningen som säljare och Visual Merchandiser. Du rapporterar till Avdelningschef på hemavdelningen vilken du också kommer ha ett nära samarbete med avseende inredningstjänsten.
Vi letar efter
Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre.
Till oss tar du med dig:
För att lyckas i rollen är du en kreativ person som brinner för inredning och trender och ser säljmöjligheter i allt du gör. Du har en förmåga att genom en konsultation med kund identifiera varje kunds unika behov och utifrån det leverera ett färdigt inredningskoncept samt förmedla detta på ett tydligt sätt mot kund. Du är nyfiken på kunden och delar med mig av din kunskap och dina idéer.
Du kommer att ha flera både externa och interna kontaktytor därför är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga samt en god samarbetsförmåga och viljan att arbeta tillsammans för att nå gemensamma mål. Vidare är du resultatdriven och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Du har naturliga ledaregenskaper och trivs med mycket eget ansvar samt har inga problem att arbeta i ett högt tempo och kan prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 30 h/vecka med en inledande provanställning på sex månader. Vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Arbetstiderna är främst förlagd till dagtid, måndag till fredag men arbete på kvällar och helger kan förekomma.
Urval kommer att ske löpande så skicka in din ansökan redan idag!
Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är engagerade, ger allt på jobbet och värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!
01-06-2025
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!