Inaktiv platsannons

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Service Manager Saluhall i Göteborg

Om tjänsten

Liseberg Grand Curiosa Hotel söker Service Manager Saluhall
Liseberg AB

Liseberg Grand Curiosa Hotel öppnar våren 2023 och kommer tillsammans med vattenvärlden Liseberg Oceana, (öppnar 2024), skapa en helt ny plattform för våra gäster, varumärket Liseberg och för nya besöksanledningar till staden Göteborg. Det är nu dags att fokusera på projektets pre-opening-fas samt driftsättning. För Liseberg Grand Curiosa Hotel innebär det att vi behöver utöka den grupp av nyckelspelare som tillsammans bidrar till Lisebergs största satsning någonsin. Nu söker vi dig som vill bidra till att forma gästernas hotellupplevelse! 

Stig in genom dörrarna till ett magiskt hotell som väcker nyfikenhet och äventyrslust med kuriositeter, knasigheter och märkvärdigheter i varje hörn!

Lär känna din framtida ledare - Jason Alderton

Service Manager Saluhall
Nu söker vi en Service Manager till Liseberg Grand Curiosa Hotel som ska ansvara för den operativa driften i vår Saluhall där det kommer att serveras magiska bufféer, erbjudas matutbud för våra barer samt skapa matupplevelser för grupper- och events. Mötes- och eventmöjligheten hotellet erbjuder kommer att vara en stor del av vår Service Managers arbete på Saluhallen. Hela hotellet kan ta emot över 2000 gäster och Saluhallen rymmer över 500 personer vilket innebär många härliga och hungriga individer! Som Service Manager är du ansvarig för att leda och fördela arbetet för restaurangpersonalen så att möjlighet ges för enastående händelser för våra hotellgäster.

Grand Curiosa Hotel är ett unikt hotell som erbjuder spännande möjligheter där du som Service Manager kommer att ha möjlighet att sätta din prägel på arbetssätt och rutiner för Saluhallen med stöd av hotellets F&B Manager. Här finns öppna ytor och unika miljöer, helt enkelt en arbetsplats som du och ditt restaurangteam fyller med kreativitet och glädje. Vi lever våra värdeord Omtanke, Kreativitet, Säkerhet, Kvalitet och Glädje och som Service Manager söker vi dig som är prestigelös, närvarande och beredd att göra om och göra nytt. Ditt team kommer att spela en viktig roll i skapandet av en atmosfär och kulinarisk upplevelse där våra gäster har möjlighet att ta en paus från vardagen och alla måsten, ha roligt och skapa minnen tillsammans.  

I pre-openingfasen är du drivande i framtagandet av arbetssätt, processer, rutiner och regler inom ditt ansvarsområde. Du är delaktig i rekrytering och utbildningsinsatser, dessutom planerar, förbereder och färdigställer du den operativa verksamheten inför öppning och i uppstartsskedet. När verksamheten så småningom övergår till mer löpande drift arbetar du tillsammans med dina hovmästare nära ert team för att ständigt utveckla, både, dem individuellt, som team och själva restaurangverksamheten. Inom ditt ansvarsområde ingår även sedvanliga uppgifter som att sätta och styra mot ekonomiska mål för ditt ansvarsområde, effektivisera och resursplanera verksamheten, och du har arbetsmiljö- och miljöansvar, även brand- och säkerhetsansvar. 

Vem är du?

Vi tror att du är senior i rollen som Service Manager, med minst 8 års erfarenhet av arbete inom hotell- och restaurangbranschen. Relevant utbildning inom hotell och restaurang samt annan erfarenhet inom servicebranschen är meriterande. Du ska besitta goda mat- och vinkunskaper och vi ser gärna att du har minst 4 års erfarenhet av en ledande position i en restaurang där budget- och personalansvar ingått. Har du tidigare erfarenhet av stora som små event- och gruppbokningar är det önskvärt. Dina tidigare erfarenheter vittnar om bredd och variation inom ditt yrkesområde, där du behärskar att hantera större gästnivåer. God datavana och goda kunskaper i Excel och Word är önskvärt. Vi värdesätter om du har ett brinnande hållbarhetstänk i ditt arbete och bidrar till att Liseberg tar steget mot ökad hållbarhet. Vi söker dig som besitter förmågan och viljan att skapa oförglömliga höjdpunkter för våra gäster.  

Du är en trygg ledare och förebild som gärna har arbetat i uppstartsfas i liknande tjänst, men som också vill jobba långsiktigt och utvecklande när vardagen rullar på. Du kan hantera stora arbetsgrupper där många olika kulturer representeras och du sprider yrkesstolthet och värme bland dina medarbetare. Det innebär stor vikt vid tydlighet och kommunikation med möjlighet att kunna uttrycka sig väl både på svenska och engelska. Vi söker dig som har erfarenheten och kunskapen att stötta engagerade nya medarbetare i branschen med viljan att lära ut och förmågan att både ge och ta emot feedback. 

Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och ärlighet samtidigt som du inte tvekar att hjälpa till där det behövs som stöd för dina medarbetare där du kan coacha, utveckla och uppmuntra. Vi ser att du har lätt för att hitta nya lösningar och gillar att ha möjlighet att förändra och utveckla, vilket är extra viktigt vid öppningen av ett nytt hotell. En analytisk förmåga och ett ekonomiskt tänk är också något som vi värdesätter högt i våra ledarroller. Du ser dina medarbetare, sätter upp mål och ger återkoppling kontinuerligt. Du skapar team som har roligt tillsammans och sprider glädje!  

Vi ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter då vi strävar mot en bred representation i organisationen.  

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej