Inaktiv platsannons

Logistikchef till Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 12 oktober 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Nu söker vi en Logistikchef till Åhléns City Stockholm!

Rollen som Logistikchef

Åhléns är i en spännande utvecklingsfas och du kommer att vara med och påverka den strategiska riktningen. Du ansvarar för att utveckla och optimera varuflödet till och på varuhuset och varuhusets e-handel samt för disponeringen av varuhusets bakutrymmen och lagerytor. Som Logistikchef har du en viktig funktion där du initierar, planerar och genomför logistikprojekt på varuhuset tillsammans med dina medarbetare. Som ledare arbetar du även aktivt med coachning av dina medarbetare för att uppnå varuhusets uppsatta mål och resultat och du har ett informations- och kommunikationsansvar inom avdelningen för att säkerställa att avdelningens processer efterföljs.

Du har två avdelningschefer som rapporterar till dig, med team på 15 personer vardera. Som Logistikchef ingår du i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschef City Stockholm.

Åhléns varuhus är den plats där vi möter kunden och guidar till noga utvalda, prisvärda och hållbara produkter och lösningar för livets alla dagar. Vi vill att våra kunder alltid ska känna sig välkomna hos oss, känna att det är enkelt att handla, känna sig inspirerade och kunna lita på oss. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Kvalifikationer

Vem är du som söker?

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • tidigare erfarenhet av personalansvar och ledarskap
  • arbetslivserfarenhet från logistik och varuflöden
  • erfarenhet av budgetansvar och måluppföljning

Vi söker dig med mycket energi och positiv inställning som trivs att leda i förändring. Som person är du tydlig och rak i din kommunikation och hanterar svenska obehindrat i tal och skrift. Du trivs bäst när du får vara både operativ och strategisk och är duktig på att leda team som uppnår resultat genom samarbete. För dig är det naturligt med ett affärsmannamässigt tänk där såväl optimering av butikens flöden som kundens upplevelse står i centrum.

Om rekryteringen

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej