Inaktiv platsannons

Problem Manager och processledare till Atea Managed Services i Malmö, Stockholm, Luleå, Göteborg, Piteå

Om tjänsten

Just nu söker vi på Atea Managed Services (AMS) flera nya kollegor som vill jobba som processledare. Du kan arbeta från något av våra kontor i Malmö, Göteborg, Stockholm, Luleå eller Piteå. Du kommer jobba i ett team med erfarna processledare fylld med positiv energi, som verkligen brinner för det som de gör. 

Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Just nu söker vi två nya kollegor. Dels dig som vill jobba brett som processledare med fokus på så väl Incident, Problem och Change management samt dig som vill arbeta specifikt med Problem management. Rollen som processledare innebär att du har ett helhetsansvar för att driva och följa upp arbetet inom dina delar av ITIL-processerna. 

I samråd med andra processägare ansvarar du även för att driva förbättringsarbete som berör hela verksamheten. Du kommer i din roll att samverka med kollegor inom hela Atea-koncernen och påverka utvecklingen av process och verktygsstöd inom bolaget. Just nu är vi på transformationsresa där vi skapa Nordiska samarbeten där du får möjligheten att delta och bidra med din kompetens.

Det dagliga arbetet kan se lite olika ut men så här kan en vecka se ut för dig som jobbar med flera olika processer

  • Måndag: Du börjar veckan med att vara Incident Manager. Du loggar in på morgonen och får en överlämning från Servicedesken om att helgens patchfönster gått som planerat. Strax därefter ringer det på IM telefonen. Det är Servicedesken som ringer om en prio incident och handlar om att de affärskritiska systemen hos kunden inte går att starta. Genast går incidenthanteringen igång och du samlar in de resurser som du behöver för att lösa incidenten. Det kan vara ett nätverksfel eller så var det patchningen som inte fungerade. Med input från de tekniska resurserna delges kunden löpande information om status och incidenten löses så att kunden kan återgå till normal drift.
  • Tisdag: Veckoincheckning med processteamet. Idag är fokus på problem. Gårdagens incident har genererat ett problem som skall hanteras och orsaksutredas. Kundmöte med avstämning i pågående problem ingår också i dagens arbete. Samtal och uppföljning med teamkollegorna. Ytterligare uppföljning med teknikerna i pågående problem, så arbetet fortlöper.
  • Onsdag: Möte med dina globala processkollegor hur vi ska stärka arbetet i att jobba likartat inom hela organisationen. Presentation av RCA  på ett par olika Problem för kund, planeringar med tekniker för införande av lösningarna.
  • Torsdag: Idag är du Incident Manager igen men inga högprioriterade incidenter, så fokus ligger på uppföljning av KPI:er och se till att eventuella incidentrapporter kommer till kund. Avstämningsmöte med SDM gällande incidenter och problems.
  • Fredag: Avrundar veckan med fokus på öppna Problem. Uppföljningsärenden och planering inför nästa vecka. Avslutar eftermiddagen med en fika i teamet.

Vad söker vi hos dig?

I rollen som processledare på Atea söker vi dig som känner dig hemma både teoretiskt och praktiskt inom ITIL processerna bl.a. Incident, Problem och Change management eller så kan du har arbetat några år inom Servicedesk och känner dig redo att ta ett större ansvar inom processarbetet.

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Som processledare ser vi att du är en person som tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och hela tiden vill lite mer. Du arbetar med kvalité och kommer med förslag på förbättringar. 

För att lyckas i tjänsten som processledare bör du ha:

  • Minst 5 års erfarenhet av arbete inom it och outsourcing
  • Praktisk erfarenhet av att jobba med ITIL processerna
  • God vana av att jobba i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow eller liknande ITSM-verktyg
  • Svenska och engelska i tal och skrift

Det är meriterande om du har erfarenhet av LEAN samt om du har tidigare arbetat som processledare eller processägare. Meriterande är även om du har certifiering i ITIL Foundation v3 eller 4.

Vårt erbjudande till dig 

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Några ord från Camilla, teamets ledare:

Jag heter Camilla och leder ett gäng fantastiska processledare inom Atea Managed Services. I processledningen hjälper vi Atea Operations att leverera det värde som kunden förväntas få inom ramen för avtalen, genom tydliga processer och processflöden. Vi jobbar i en nationell funktion som spindeln i nätet och har daglig kontakt med såväl interna specialister som kundansvariga. Med mig som chef får du utrymme och tillit att driva aktiviteter, komma med idéer och fatta beslut. Jag tror på inkludering, medledarskap och ett coachande förhållningssätt.

Kontakta oss

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Camilla Lohav, Chef Operations Processledning, via    alternativt telefonnummer 0708-94 99 19. Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänligen notera att den här rekryteringsprocessen hanteras av oss på Atea och vi undanber oss därför alla samtal och eventuella förslag från rekryterings- och bemanningsföretag.

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Som ett kvalitativt led i vårt sedvanliga rekryteringsarbete genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll, detta för att öka kännedomen om våra framtida medarbetare.

Varmt välkommen med din ansökan!

#LI-HYBRID

Publicerad den

29-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Malmö, Stockholm, Luleå, Göteborg, Piteå
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)