Inaktiv platsannons

Butikschef till Willys Hemma Säffle

Om tjänsten

Tycker du att det är kul med människor, service och försäljning? Vill du bidra till att ännu fler kan handla bra och hållbar mat? Bra! Då tror vi att du kommer att gilla att jobba hos oss. Willys är ett framgångsrikt företag med ett tydligt koncept där vi tillsammans arbetar för att alla ska kunna äta det de vill. Varje dag. Nu behöver vi fler härliga medarbetare som kan hjälpa oss bli ännu bättre.

 

Vi söker nu en butikschef till Willys Hemma Säffle!

Alla vi som jobbar på Willys har en sak gemensam: vi vill sälja bra mat riktigt, riktigt billigt. Men det är kombinationen av låga priser, brett sortiment, hög kvalitet och omtanke om människor och miljö som är nyckeln till vår framgång. Nu behöver vi en Butikschef till vår Willys Hemma-butik i Säffle. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Ditt huvudansvar som Butikschef blir att göra butiken till en inspirerande arbetsplats där kunden står i centrum och där ni tillsammans skapar kundnytta och merförsäljning. En viktig del av ditt jobb blir att se till att din ledningsgrupp samverkar och utvecklas och att dina medarbetare trivs, växer och bidrar till en positiv kundupplevelse. Som Butikschef ska du även att ha ett helhetsansvar för butiken och för att affärsidén förverkligas. Med fokus på försäljning, bruttovinst, kostnader, resultat och budget ska du driva arbetet framåt.

 

  • Arbete med butikens strategi- och affärsplanearbete
  • Följa upp och rapportera butikens mål, nyckeltal och individuella mål samt fatta ekonomiska beslut enligt budget
  • Säkerställa att rådande regler, rutiner, prioriteringar, avtal och lagar efterlevs i butiken
  • Driva och följa upp förbättringsaktiviteter i butiken
  • Leda butikens ledningsgrupp och coacha medlemmarna i deras arbete
  • Rekrytera och planera bemanning så att butikens personal matchar rätt kompetens, budget, varuflöde, försäljning och öppettider i butiken.
  • Hålla regelbundna utvecklingssamtal, göra utvecklingsplaner samt följa upp medarbetarnas utveckling och prestation mot individuella mål
  • Arbeta med medarbetares kompetensutveckling och butikens ersättarplanering och bidrar till intern rörlighet inom koncernen
  • Samarbeta och skapa relationer med butikens fackliga ombud
  • Samarbeta och skapa relationer med regionens butikschefer samt relevanta supportfunktioner
  • Arbeta enligt riktlinjer för ökad hälsa och minskad sjukfrånvaro.
Det här förväntar vi oss

Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor är en förutsättning för rollen. Du behöver även goda ledaregenskaper och det är en stor fördel med erfarenhet från dagligvaruhandeln. Att du har jobbat med budget och resultat är ett krav, liksom att du har haft personalansvar tidigare. Givetvis ska du både känna till – och följa – rådande lagar och avtal. Du har god hand med människor, både medarbetare och kunder. Vidare är du ansvarstagande, handlingskraftig och har en positiv inställning. Det innebär bland annat att du löser problem när de uppstår, men även att du har förmågan att fånga upp och förverkliga förbättringsförslag. Att du är kommunikativ och tydlig är grundläggande i rollen samt att du har du ett coachande och stöttande förhållningssätt.

Erfarenhet och kunskap

Vi ser gärna att du har 2-3 års erfarenhet av flera av följande arbetsuppgifter:

 

  • Kundkontakter (3 år)
  • Arbetat med snabbt föränderligt arbete och fått nya ansvarsområden (2 år)
  • Arbete med flera kontaktytor och komplexa arbetsuppgifter, inkl. budgetansvar (2 år)
  • Hanterat snäva deadlines och högt ansvar (3 år)
  • Utvecklat andra som har saknat rätt kompetens för att uppnå sina mål (3 år)
  • Hanterat verksamhetsproblem och utmaningar (3 år)
  • Påverkat andra personer utan att vara överordnad dem (3 år)
  • Har lett arbetsgrupper med människor med olika perspektiv, bakgrund, etc (3 år)
  • Startat upp ett nytt projekt eller genomfört förändringar i sin butik/verksamhet (2 år)

 

Vi ser gärna att du har kunskap inom följande områden:

 

  • Bemanning/schemaläggning/personalplanering
  • Ekonomiska nyckeltal och analys
  • Budget- och affärsplanearbete
  • Målstyrning och beteendeförändring via feedback
  • Arbetsrätt och arbetsmiljö
  • Intervjuteknik och kandidatupplevelse
  • MS Office
  • Goda kunskaper i svenska, ytterligare ett språk är en merit.
Utbildning och certifikat

Du har minst gymnasieutbildning. B-körkort behövs för tjänsten. 


Publicerad den

15-11-2022

Extra information

Status
Stängd
Ort
Säffle
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel, Restaurang
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Säffle | Detaljhandel | Restaurang | Deltidsjobb

Registrera dig nu!

Ansök snabbt genom endast ett klick och bli uppdaterad med de senaste positionerna som passar dig. Registrera dig som en student här!

Registrera dig gratis