Customer Success Advisor till KP – förnybar energi i Västerås

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

Är du en slipad relationsbyggare och fena på problemlösning? Är du dessutom tålmodig, pedagogisk och extra förtjust i smarta tekniska lösningar? Då kommer du stortrivas i rollen som Kundrådgivare hos oss. KP står inför en spännande tillväxtresa och nu söker vi flera kollegor till Customer Success!

Om rollen

Vårt team inom Customer Success består idag av 6 personer och ansvarar övergripande för att "hålla kunderna i handen" genom hela kundresan från beställning till eftermarknad. Som Kundrådgivare kommer du bland annat att:

  • Supportera våra kunder i olika frågor gällande exempelvis våra produkter och tjänster
  • Handlägga retur- och reklamationsärenden
  • Hantera inkommande ärenden via telefon, mejl och digitala kanaler
  • Ansvara för att, tillsammans med ledare och kollegor, bygga upp och driva utvecklingen av Customer Success inom KP
  • Samla in feedback från våra kunder genom loggning, NPS-frågor (Net promoter score) och feedbacksamtal

Som Kundrådgivare på KP har du ett otroligt viktigt uppdrag som länken mellan kunden och dina kollegor på KP. Du är vårt ansikte utåt mot våra kunder och beroende på ditt bemötande och din hantering har du en fantastisk möjlighet i att skapa win-win moments med våra kunder. För att trivas i rollen ser vi att du behöver älska kundupplevelse, vara lösningsorienterad och gilla förändring. Förändring för oss är lika med utveckling då vi alltid vill se möjligheten att utveckla våra processer och arbetssätt för att jobba smartare. Och självklart är du en trevlig och uppskattad kollega som har nära till skratt.

Givet tillväxt i branschen kommer vi att växa otroligt mycket under de närmsta åren och här ges du möjligheten att våra med på en resa och tillsammans med dina kollegor i teamet bygga en organisation vilken gör skillnad på riktigt.

Rollen rapporterar till Manager Customer Success och är en tillsvidareanställning med 6 månaders prövotid. Rollens placering är vid vår logistikenhet i Västerås.

Kvalifikationer

Om dig
Du är en stark kommunikatör med en naturlig känsla för service, och du är varken rädd för att ställa frågor eller ta stort eget ansvar. I högt tempo håller du huvudet kallt, och du arbetar både metodiskt och strukturerat. Vi ser gärna att du har erfarenhet av en liknande tjänst, men det viktigaste är att du får energi i mötet med människor och sätter ett högt pris på att leverera kundupplevelser i världsklass.

Utöver detta ser vi att du har:

  • Lägst gymnasieutbildning
  • Dator- och systemvana
  • Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift

Meriterande med erfarenhet från kundtjänst och elteknisk bransch, och med fördel inom solenergi eller laddinfra.

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

15-11-2022

Extra information

Status
Öppen
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Detaljhandel | Deltidsjobb

Ansök nu

Dela jobbannonsen