Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!
Hela samhället ställer om mot en fossilfri framtid. Vi vill leda utvecklingen i branschen genom att driva förändring och arbetar aktivt för att minska vårt eget klimatavtryck, såväl som att hjälpa våra kunder att göra bättre och mer hållbara val utifrån sina förutsättningar. Vill du vara med och bidra till hållbar utveckling på riktigt? Välkommen att följa med på vår resa!
I rollen som redovisningsekonom inom Supply divisionen ansvarar du i huvudsak för det ekonomiska flödet från leverantör till depå gällande drivmedel.
Arbetet innebär att du följer upp, analyserar och självständigt hittar lösningar inom supply området, samt strävar efter att ständigt förbättra arbetssätt och processer. Du tillhör avdelningen Planning & Stock Control som arbetar skandinaviskt, där du har 6 kollegor och rapporterar till Manager Planning & Stock Control.
I din roll skall du i nära samarbete med andra avdelningar säkerställa bolagets ekonomiska flöde av drivmedel. Arbetet innefattar många kontaktytor såväl internt som externt.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Hantera inkommande fakturor
Administrera inköp
Finansiell avstämning och bokföring
Finansiell månadsrapportering och uppföljning
Myndighetsrapportering
Vi söker
Vi söker dig som är
För att lyckas i rollen som ekonom inom supply chain fuels ser vi att du har en akademisk examen inom ett relevant område, eller motsvarande kunskap förvärvad genom yrkeserfarenhet. Vidare ser vi även att du har en god affärsförståelse. Erfarenhet från drivmedelsbranschen är meriterande. Organisationen genomgår förändringar kopplat till systembyten och arbetssätt och därför ser vi att den lämpliga kandidaten motiveras av detta och har en vilja att vara med på den resan.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Marie Biberg via telefonnummer +46 70-799 02 64 alternativt . Har du frågor om rekryteringsprocessen vänligen kontakta HR Business Partner Henrik Stålnacke
Varmt välkommen med din ansökan! Urval sker löpande med sista ansökningsdag 27 november.
OKQ8 Scandinavia arbetar för att vara en jämställd arbetsplats med medarbetare som trivs och utvecklas och där olikheter uppmuntras. Vi vill vara ett företag som speglar samhället, med en inkluderande kultur som hjälper till att minska utanförskap och bidrar till mångfald.
Tjänstepension och friskvårdsbidrag
Lunchbidrag som betalas ut med lönen
Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet
Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet
Personalrabatt på våra stationer
3 extra klämdagar varje år, utöver semester
Utbildningar via interna plattformar
Fler personalerbjudanden i förmånsportalen
01-04-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!