Inaktiv platsannons

Controller till Åhléns City Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 48 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Varuhuset Åhléns är en marknadsplats som erbjuder en smart mix av prisvärda produkter på ett inspirerande, enkelt och lättillgängligt sätt. Åhléns omsätter 4,3 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besök. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 29 november 2022
  • Stockholm
Arbetsuppgifter

Åhléns söker nu en analytisk Controller för att stärka upp vårt Business Control team. Business Control är en central funktion som utgör ett viktigt affärsstöd till den operativa verksamheten och ledningen. Åhléns är ett värderingsstyrt företag och genom ett starkt affärsmannaskap blir vi lite bättre varje dag.

Vi erbjuder dig

Du kommer att arbeta brett med löpande uppföljningar, analyser och sammanställning av rapporter. Arbetet är mycket varierat och passar dig som gillar att driva egna projekt från start till mål tillsammans med verksamheten. Du har samtidigt ett nära samarbete med övriga controllers som stöd och bollplank för utveckling av modeller och rapporter. I rollen så kommer du att stötta ledningsgruppen för City Stockholm samt övriga chefer på varuhuset.

I rollen ingår bland annat:

  • Månads- och kvartalsrapportering till ledningsgruppen för Åhléns City
  • Löpande uppföljning av finansiell utveckling för Åhléns City
  • Kostnadsuppföljning
  • Business Partner till avdelningschefer
  • Uppföljning av investeringar och projekt
  • Budget- och prognosarbete
  • Utveckla varuhusets metoder, modeller och rapporter
  • Beslutstöd och analys mot den operativa verksamheten och ledningen
  • Delta i, och driva affärsutvecklande projekt

Som Controller ingår du i ledningsgruppen för City Stockholm och du rapporterar till Varuhuschefen.

Kvalifikationer

Vi söker

Vi på Åhléns är övertygade om att när vi delar med oss av kunskaper och erfarenheter, framgång och entusiasm, gör vi varandra bättre. Till oss tar du med dig:

  • Civilekonom / Civilingenjör eller motsvarande, gärna med fokus på ekonomisk styrning
  • Tidigare arbetslivserfarenhet från detaljhandeln
  • Goda muntliga och skriftliga kunskaper i både svenska och engelska

För att lyckas i rollen hos oss är du en person som gillar att driva förändring samt att vara både operativ och strategisk, affärsdriven och ansvarstagande. Du är en kommunikativ lagspelare som gillar att jobba i ett högt tempo och trivs i en föränderlig miljö. Vidare är du analytisk, strukturerad och nyfiken.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på sex månader. Tjänsten är på heltid och vi ser gärna att du kan börja hos oss så snart som möjligt.

Urval kan komma att ske löpande, skicka in din ansökan redan idag!

Vi välkomnar alla och värdesätter mångfald; våra medarbetare är alla unika och vi behandlar var och en som individer. Vi är ambitiösa och vill ge allt på jobbet men värdesätter att ha balans i livet. Med det hälsar vi dig välkommen till Åhléns!

För att jobba hos oss behöver du ha fyllt 18 år.

Publicerad den

19-02-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej