Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder!
Som säljledare ansvarar du för försäljningen inom varuområde färskvaror. Befattningen innebär löpande ansvar för drift, bemanning, förändringsarbete, försäljning inom ansvarsområdet och inom ramen för affärsplan och budget. Det mest centrala i rollen är att leda och coacha säljarna i det dagliga arbetet så att alla delar av butiken ger ett attraktivt intryck för kund. I tjänsten ingår teamplock och kassaarbete.
I ditt arbete ingår att:
• Leda försäljningsarbetet inom ansvarsområdet
• Skapa en säljande inspirerande miljö i butiken
• Säkerställa den dagliga driften – bemanning, varuförsörjning, prisvård m.m
• Följa upp utvecklingen av försäljning, budget och marginaler
• Initiera, leda och driva olika initiativ för att förbättra lönsamhet och resultat
• Arbeta aktivt med fysisk förstörelse och svinn
• Ansvara för löpande personalarbete såsom arbetsfördelning, kompetensutveckling, introduktion av nya medarbetare, efterföljande av rutiner och regelverk etc.
• Aktivt medverka till att Coops hållbarhetspolicy efterlevs
Tjänsten är tillsvidare på 33 timmar/vecka. Vi har öppet när våra kunder vill handla och det innebär arbete även på kvällar och helger.
Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
26-03-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!