Inaktiv platsannons

Projekteringsledare / Projektledare inom bygg och fastighet till Jönköping

Sweco är ett ledande samhällsbyggföretag som funnits i 24 år. Konsultföretaget är etablerade i Sverige och runt om i Europa, med 17 500 anställda.

Om tjänsten

Bygg- och fastighetsbranschen är och kommer i många år framöver att vara i en intensiv fas med många spännande projekt. Swecos projektledare i Jönköping vill vara med och tillsammans med våra kunder bygga en hållbar framtid. Vi ser en ökad efterfrågan på projekteringsledning och för att stärka vår position behöver vi bli fler engagerade projekteringsledare/projektledare och därför söker vi dig som vill vara med på resan!

Varför jobba hos oss?

Projektledarverksamheten på Sweco i Jönköping består av en grupp på 12 engagerade medarbetare som har olika erfarenheter och meriter. Du kommer bli en del av vårt sammansvetsade team som både arbetar och driver projekt inom bygg och fastighet samt anläggning och infrastruktur. Vi delar vår kunskap och utvecklar varandra kontinuerligt för att kunna stötta varandra i projekten.

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån. Genom frihet under ansvar och stöttande kollegor avgör du i stor utsträckning själv hur du disponerar de 40 arbetstimmarna per vecka så vardagspusslet går ihop.

Vi är måna om din utveckling och din motivation i de arbetsuppgifter du har. Vi kan erbjuda olika utvecklingsvägar som vi formar tillsammans utefter ditt behov och önskemål. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet!

Din framtida roll

Som projekteringsledare/projektledare på Sweco i Jönköping kommer du att arbeta i flera olika typer av projekt inom bygg- och fastighet främst med projekteringsledning från systemskede fram till bygghandlingsskede. Men du kan även komma att arbeta som ex. projektledare, byggledare eller i någon specialistroll beroende på din tidigare kompetens, hos oss finns en stor bredd av arbetsområden. Din erfarenhet inom bygg och fastighet kommer att stärka oss inom kompetensområdet och svara upp mot befintligt och kommande behov hos våra kunder.

Dina projekt kommer att variera både i storlek och karaktär och du kommer att dra nytta av Swecos stora samlade kompetens och arbeta gränsöverskridande tillsammans med medarbetare på andra orter och inom andra kompetensområden.

Din framtida roll kommer att erbjuda många spännande utmaningar och vidareutveckling tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor i en peppande atmosfär med stark teamkänsla.

I din roll som projekteringsledare planerar, styr och följer du upp projekteringen samt svarar för att samordningsfrågor mellan olika discipliner identifieras och löses. I rollen som projekteringsledare håller och leder du projekteringsmöten, ansvarar för att projekteringsmöten blir dokumenterade samt distribueras till övriga konsulter. I rollen som projekteringsledare tillser du att rätt produkt projekteras till rätt kostnad och i rätt tid. Rollen innebär att du behöver vara kommunikativ, öppen för samverkan med andra och bekväm med sociala kontakter.

Din bakgrund och dina erfarenheter

Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet från branschen och som gärna vill arbeta i rollen som projekteringsledare, men även kan tänka dig att arbeta i rollen som projektledare, byggledare, Bas-P osv.

Du har bakgrund som beställare, byggentreprenör eller konsult inom bygg och fastighet. Du har arbetat i roller som projekteringsledare, projektledare, byggledare, entreprenad-/projektingenjör, platschef eller uppdragsledare.

Du som söker har en högskole- eller universitetsexamen inom relevant område. Du kan också på annat sätt ha skaffat dig motsvarande kunskaper.

Det är meriterande om du har:

Vana av att leda projektering och att samordna och styra projektörer.

Kunskap inom BIM och hantering av digital information och kommunikation.
Erfarenhet inom dokumentation och ärendehanteringssystem ex. JIRA, Apricon etc.
Erfarenhet inom ICE & VDC metodik.

Kunskap inom AMA, konsult- och entreprenadjuridik.

Utbildning och erfarenhet av arbete som BAS-P.

Erfarenhet av återbruk och hållbarhetsarbete.

Vem är du?

Vi söker dig som är engagerad och nyfiken. Du är strukturerad och driver saker från idé till målgång. Du är bra på att kommunicera och samarbeta, tar hjälp och hjälper andra för att söka lösningar att komma framåt.

Du är intresserad av att själv utvecklas och att vara med och utveckla dina kollegor och kunder. Du är kundfokuserad och affärsmässig och tycker om att skapa kontakter både externt och internt.

Ansökan

Annonsen kommer att ligga ute till och med 20 januari 2023. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan hänvisar samtliga ansökningar till ansökningsformuläret nedan. Vi återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Jönköping
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej