Inaktiv platsannons

Business Area Manager till KP förnybar energi i Västerås

Drivs du av att jobba i en spännande miljö med varierande arbetsuppgifter? Brinner du för försäljning, kundfokus och att ge det bästa värdskapet i alla kundmöten? Då är det dags att se hit!

Om tjänsten

Arbetsuppgifter

KP står inför en spännande tillväxtresa och kommersialisering inom clean tech. Vi hjälper energibranschen att accelerera omställningen mot hållbar energi genom att leverera avancerade produkter och tjänster på ett enkelt och pålitligt sätt.

Nu söker vi en senior affärsutvecklare för rollen som Business Area Manager. Vi söker dig som vill driva och utveckla vår distributionsaffär och vara en del av att etablera KP som Nordens marknadsledande distributör inom clean-tech.

Om rollen

Som Business Area Manager ansvarar du för vår distributionsaffär. Genom marknadsbearbetning och utveckling av affärsstrategier driver du utvecklingen, tillväxten och lönsamheten för vårt distributionserbjudande. Du projektleder en agil utvecklingsram för att implementera och genomföra nya marknads- och tillväxtstrategier. I rollen som Business Area Manager tillhör du vår avdelning för Product Management och rapporterar till CPO.

I rollen kommer du:

  • Att generera tillväxt och lönsamhet inom affärsområdet Distribution

  • Att skapa ett erbjudande med högt kundvärde och en kundresa som är digital-first

  • Att etablera och kontinuerligt utveckla roadmap som detaljerar marknadsbehov för olika kundsegment, vårt paketerade erbjudande och vår go-to-market-approach till dessa kundsegment

  • Att etablera ett utvecklingsteam och leda en agil utvecklingsram för KP:s tjänsteutveckling i rollen som Business Area Manager

  • Att leda arbetet gällande uppföljning av P&L, prognoser, prissättning och kampanjer

  • Att ge vision och riktning till det agila utvecklingsteamet och övrig organisation gällande KP:s distributionserbjudande

Tjänsten utgår från KPs huvudkontor i Västerås med möjlighet till hybridarbete.

Kvalifikationer

Om dig

För att lyckas i rollen ser vi att du har en hög affärsmässig förståelse och erfarenhet av att driva och leda ett agilt utvecklingsarbete. Vi ser att du har arbetat med affärsutveckling i en liknande roll där du framgångsrikt har utvecklat distributionserbjudanden.

Som person är du handlingskraftig och nyfiken, och har en fallenhet för att bygga relationer och samarbeta. Du är en god kommunikatör med en förmåga att leda team på ett engagerande och processorienterat sätt. Kundcentrering är en självklarhet för dig och på ett metodiskt och målvetet sätt driver du utvecklingen från idé till utsatta mål.

Vi ser att du har:

  • 5+ års erfarenhet från liknande roll

  • Erfarenhet av budgetering och resultatansvar

  • Erfarenhet av marknadsanalys och att driva utveckling från idé till marknad

  • Högskole-/universitetsexamen inom relevant område

  • Mycket god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga i både svenska och engelska

  • Meriterande med erfarenhet inom clean-tech

Vi har riktigt bra förmåner
  • Tjänstepension och friskvårdsbidrag

  • Lunchbidrag som betalas ut med lönen

  • Fri läkarvård upp till högkostnadsskyddet

  • Möjlighet till ersättning vid föräldraledighet

  • Personalrabatt på våra stationer

  • 3 extra klämdagar varje år, utöver semester

  • Utbildningar via interna plattformar

  • Fler personalerbjudanden i förmånsportalen

Publicerad den

09-11-2023

Extra information

Status
Stängd
Ort
Västerås
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Västerås | Detaljhandel | Deltidsjobb