Drivs du av försäljning och att skapa kundnytta? Är du intresserad av IT och digitalisering? Just nu söker vi på Atea Jönköping/Linköping/Värnamo dig som vill jobba som kundansvarig säljare / Key Account Manager med fokus på ett par av våra absolut största kunder inom offentlig sektor. Vi erbjuder dig en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med IT, medarbetare som tar personligt ansvar och sätter laget före jaget.
Din roll i laget
I rollen som KAM kommer du att arbeta med komplex försäljning av Ateas produkter och tjänster. En viktig del av rollen är att bygga goda relationer och skapa förtroende hos dina kunder och samarbetspartners. För att kunna erbjuda kunderna de bästa lösningarna för just deras verksamhet är det viktigt att förstå varje enskild verksamhet. Du kommer att kontinuerligt jobba med att utmana, utveckla och förädla kundens IT-miljö för att skapa mervärde och kundnytta. Hos oss erbjuds du en utvecklande roll där varje dag erbjuder nya utmaningar att lösa tillsammans med dina kollegor och dina kunder.
Du kommer att tillhöra den lokala säljgruppen i Jönköpings län som består av 7 personer som tillsammans arbetar för att skapa mervärde och kundnytta i våra kunders verksamheter med hjälp av IT. Det finns även flera regionala och nationella säljare som du kommer att samarbeta med till vardags. Vi hjälper varandra att lyckas, vi säkerställer att vi har arbetsglädje och vi jobbar mot gemensamma mål.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter
Vad vi söker hos dig
Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Du ger ett förtroendeingivande intryck genom att ha goda kunskaper inom din profession och att du håller det du lovar. Att arbeta med kostnader, intäkter, vinst, marknad och avkastning känner du dig trygg med och du har en god förståelse för affärer. Du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare processer. Du sätter höga mål för dig själv och söker aktivt utmaningar samt utvecklingsmöjligheter.
För att lyckas i tjänsten bör du ha:
Meriterande är om du har erfarenhet av:
Vårt erbjudande till dig
Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.
På Atea har vi möjlighet till ett hybrid arbetssätt där vi sätter kunden i fokus och arbetar utifrån verksamhetens behov samt våra egna som medarbetare. Det innebär att vi tänker till när vi väljer var vi ska jobba för dagen och tror på att en kombination av arbete hos kund, på kontoret och på distans ökar hållbarheten, effektiviteten och arbetsglädjen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi hoppas du vill bli en i vårt team! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rikard Claar, försäljningschef, via rikard.claar alternativt Filippa Bredwad, Talent Partner, via .
Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Atea har samlat it-branschens största hjärtan och snabbaste hjärnor. Vi finns över hela Sverige och har över 2500 kompetenta medarbetare inom alla områden. Specialister som vet vad som krävs för att skapa konkurrenskraft inom exportindustrin, specialister som vet hur it kan bidra med bättre lärande i skolan, specialister som vet hur lokala företag kan växa med it, specialister som vill vara med och skapa vård och omsorg i världsklass.
Vi ser fram emot att höra från dig!
13-09-2024
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!