Inaktiv platsannons

Atea söker en Technical Account Manager i Malmö, Helsingborg, Kristianstad

Om tjänsten

Har du ett brett intresse för it och vill du arbeta nära kund? Då kan det här vara drömtjänsten för dig! Just nu söker vi på Atea i region syd dig som vill jobba som konsult med fokus på att säkerställa leveransen till våra privata kunder. Atea är en arbetsplats som präglas av medarbetare som brinner för att bygga Sverige med it, medarbetare som vill mer, tar personligt ansvar och sätter laget före jaget. Vi kallar oss stolt för landslaget i informationsteknologi.

Din roll i laget

Som Technical Account Manager kommer du även att ha en nära dialog och samarbete med våra kunder. Du känner väl till vilka avtal vi har med kunden och jobbar strukturerat för att hålla det som är utlovat inom ramen för dessa avtal. Du koordinerar insatser hos kunden utifrån de avtal vi har samt fångar upp nya behov och tar dessa vidare inom vår egen organisation. Du känner dig bekväm med olika tekniker och erbjudanden så att du kan föra en bra dialog både med kund och konsulter. Du har en bred generell erfarenhet inom it och kan utföra tekniska åtgärder på en generell nivå. För djupare och mer specialiserade uppgifter har du kompetenserna från Ateas specialiserade konsulter inom de olika områdena till din hjälp. 

Det viktigaste i rollen är att ha ett bra samarbete både externt och internt där du är spindeln i nätet. Du kommer att planera och strukturera upp operativa och taktiska möten tillsammans med kund och interna resurser. Kunderna du kommer att möta i din roll finns till största delen inom den privata sektorn. Hos oss erbjuds du en utmanande och utvecklande roll där vi utgår från dig och dina styrkor.  

Dina arbetsuppgifter

För att lyckas i tjänsten bör du ha följande kompetens:
•    Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom it
•    Erfarenhet från drift och förvaltning av it
•    Generell kompetens inom it-infrastruktur
•    Kunskap inom Windows 10, Microsoft Office365, Microsoft Server samt Azure AD
•    Behärskar svenska och engelska
•    B-körkort och tillgång till egen bil

Vad söker vi hos dig

Dina personliga egenskaper är avgörande för att lyckas i rollen och trivas hos oss. Vi ser att du tar ansvar för dina uppgifter, strukturerar ditt arbete självständigt och driver vidare processer Genom din lyhördhet och kommunikationsförmåga lyckas du väl i samarbetet med andra. Du planerar ditt arbete effektivt, är organiserad och prioriterar väl för att hålla deadlines. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.

Vårt erbjudande till dig

Hos oss får du vara med att bidra till ett smartare, effektivare och mer hållbart samhälle. Med fokus på utveckling, laganda och personligt ansvarstagande ser vi till att göra skillnad. Vi uppmuntrar och stöttar varandra, och tar vara på våra individuella förmågor, perspektiv och erfarenheter. Det är därför du är viktig för oss. För att du är du, för att du är nyfiken och för att du vill växa professionellt – och som människa. Tillsammans skapar vi laget som bygger Sverige med it.

Kontakta oss

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Filip Kammerton, konsultchef för Digital Workplace, . Vi hanterar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.  

Atea vill vara The Place To Be och därför värdesätter vi de kvalitéer som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.  

 

 

Publicerad den

09-08-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Malmö, Helsingborg, Kristianstad
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
IT
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

IT | Heltidsjobb (förstajobb)