Inaktiv platsannons

Vi söker en AV- Presale Tekniker! i Stockholm

Om tjänsten


Vår drivkraft är att ha kunden i fokus och guida våra kunder in i framtidens arbetsplats. Drivkraften lockar inte bara duktiga medarbetare, utan också ambitiösa kunder och de största leverantörerna i branschen. Nu söker vi en ny medarbetare som vill jobba i inspirerande lokaler, med trevliga kollegor och på ett bolag som blivit Great Place to Work-certifierade flera år i rad! I den här tjänsten kommer du att hjälpa våra kunder med de tekniska lösningarna vi tillhandahåller, med fokus på AV inom konferens- och mötesteknik.

Om rollen

I rollen som AV- Presale Tekniker kommer du att hjälpa säljare och kunder att ta fram rätt AV-lösning för just deras behov. Vi utrustar konferensrum, hörsalar, loungeytor etc. med ljud, video och bildlösningar. Du kommer göra besiktningar på plats hos våra kunder ensam eller tillsammans med ansvarig säljare och därefter ta fram ett underlag med priser och produkter som täcker kundens behov. När affären är klar kommer du även att ta fram installationsunderlag samt agera stöttepelare för installatörerna på plats ute hos kunden.

Dina primära arbetsuppgifter är att

  • Vara med på kundmöten
  • Utföra besiktning på plats hos kund
  • Ta fram produkt-, lösning- och offerförslag till säljavdelningen
  • Stötta säljare i säljcase, kundbesök och upphandlingar
  • Stötta installationstekniker med teknisk kompetens
  • Ta fram dokumentation, kopplingsschema, lathundar etc.
  • Vara behjälplig på plats vid vissa installationer om det krävs

 

Din profil

Vi söker dig som har en hög teknisk kompetens inom AV (ljud, bild och video). Du har en säljande approach och har lätt för att hantera olika personlighetstyper. För att axla rollen som AV- Presale Tekniker behöver du ha

  • Erfarenhet inom branschen (minst 5 år)
  • B-körkort
  • Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska i så väl tal som skrift då det krävs i det dagliga arbetet med kund

Meriterande

  • Styrsystemkunskap (Neets, Crestron, QSC)
  • Drawio (Ritningsprogram)

 

Personliga egenskaper

För att lyckas väl i rollen krävs en hög social kompetens och en positiv grundsyn. Som person är du självgående, driven, ansvarstagande och har ett stort kundfokus! Du behöver trivas i en roll med högt tempo och att ha många bollar i luften. Du vet vad som krävs för att lyckas och brinner för att vårda och utveckla dina kundrelationer. Vi söker dig som har ett estetiskt sinne och en hög teknisk kompetens eftersom du behöver kunna förklara och förmedla våra tekniska lösningar ut mot kund.

 

Vad kan vi erbjuda dig?

Hos Office Management och affärsområdet Meeting Technology erbjuds du ett Team med fantastiska kollegor där alla hjälper alla och försöker dela kunskap mellan varandra. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant vad gäller teknikutveckling och erbjuder löpande utbildningar för att vara ”up to date” med det senaste inom branschen.

  • Du erbjuds ett coachande ledarskap med närvarande chefer
  • Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget
  • För oss är ditt välmående viktigt! Vi erbjuder en timmes träning på arbetstid varje vecka och en god balans mellan arbetstid och fritid
  • Möjlighet till tjänstebil efter 6 månader
  • Great Place to Work-certifierad arbetsplats 2020, 2021 och 2022
  • O.M Care: rikslunchkort, friskvårdsbidrag och förmånsportalen Benify

 

Om oss

Office Management är ett rådgivande tjänsteföretag inom IT, kommunikation och arbetsplatser. Företaget grundades 1993 och har 400 medarbetare som tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för effektivitet, samarbete och kommunikation för 8000 kunder i Norden. Office Management ägs av Nalka Invest AB, omsatte 1.100 MSEK år 2021 och har kontor i Stockholm, Oslo, Uppsala, Tammerfors, Helsingfors, Göteborg, Malmö, Kramfors, Helsingborg, Linköping och Luleå.

 

Övrig information

Start: Omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Plats: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning

Har du frågor om tjänsten slår du en signal till Isabelle Rosenqvist, Service Manager, Meeting Technology på 010–8584701.

Vi ser fram emot din ansökan!

Om Office Management

Vi grundades 1993. Sedan dess har vi hjälpt 8000 företag i Norden att frigöra ovärderlig tid genom att effektivisera deras kontorsdrift. Med 450 medarbetare, en omsättning på 1320 MSEK (2019) och kontinuerlig tillväxt sedan 1993, är vi en stark aktör på den nordiska marknaden. Vi ägs av Nalka Invest AB och har verksamhet i Sverige, Norge och Finland. 

Vår vision
Vi gör din arbetsdag framgångsrik.

Grundades 1993
Medarbetare 450
Omsättning 1320 MSEK

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av kontrakt
Heltidsjobb (förstajobb)
Typ av jobb
Kontor / Administration
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Stockholm | Kontor / Administration | Heltidsjobb (förstajobb)