Inaktiv platsannons

Teamledare, Bokning & Kundservice till Liseberg i Göteborg

Om tjänsten

Teamledare, Bokning & Kundservice till Liseberg
Liseberg AB

Liseberg är en av Sveriges mest efterlängtade destinationer. Varje år tar sig 3,2 miljoner människor hit för att skratta, hisna, mysa och vara tillsammans med människor de tycker om.

Idag består verksamheten av nöjespark, restauranger, livemusik, teatrar, showarena och boende, och sysselsätter omkring 350 årsanställda och 2300 säsongsanställda. Liseberg omsätter årligen ca 1,2 miljard kronor och ingår i koncernen Stadshus AB som är helägt av Göteborgs Stad.

Under de kommande två åren öppnar vi ett tematiserat hotell och en vattenvärld. Satsningar som är de största Liseberg genomfört under vår snart 100 år långa historia.

Beskrivning

Lisebergs kommersiella funktion består av avdelningarna försäljning, marknad och digital gästresa och arbetar med alla instrument för att stärka varumärke, kommunicera mot alla målgrupper, driva försäljning och skapa digitala upplevelser.

Lisebergs bokning & kundservice ingår i försäljningsavdelningen som ansvarar för all försäljning för hela destinationen Liseberg. Inom avdelningen finns även Revenue & Koordinatorteam, Grupp och företagsförsäljning samt ansvarig för samarbeten.

Arbetsuppgifter

Som Teamledare på Lisebergs Bokning & Kundservice är du, tillsammans med resten av teamet, ofta gästens första personliga kontakt med Liseberg inför sitt besök. Avdelningen är på en spännande resa in i framtiden och har ansvar för det digitala gästmötet innan besöket, bokning och försäljning av Lisebergs olika biljett- och nöjesprodukter samt våra boenden.
Gästerna vi har kontakt med är både privatpersoner, grupper och företag. 

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Operativ drift samt daglig arbetsledning med inriktning på våra boenden.
  • Skapa manualer och introduktioner.
  • Ansvara för daglig drift och uppföljning.
  • Säkerställa en hög lägsta nivå i våra olika kanaler.
  • Bokning och försäljning av Lisebergs entré, 5-kamp, åkprodukter och sälja paketeringar på våra boenden.
  • Svara på gästfrågor genom telefon, mail, chatt och sociala medier

Vi söker dig som vill göra oss ännu bättre! Du brinner för att ge förstklassig service till våra gäster och trivs med att kommunicera via telefon och övriga digitala kanaler. Du tycker om att utvecklas och känner både glädje och stimulans när du har gästkontakt men kan även glädjas åt att se andra utvecklas. Du har förmågan att lyssna in gästens behov som bidrar till att förväntningarna överträffas. Vi arbetar i ett öppet kontorslandskap och det är därför av vikt att du värdesätter att dela arbetsyta med dina kollegor på ett ödmjukt och lyhört sätt.

Kvalifikationer

Du värdesätter ledarskapet och vill utveckla det i en ny roll. Du har minst gymnasiekompetens och är en ansvarsfull, självständig och lösningsorienterad glädjespridare med en genuin känsla för service. Du har ett professionellt förhållningssätt gentemot våra gäster och kollegor och låter Lisebergs värdeord vara en naturlig del i ditt arbete.
Vi möter gäster genom flertalet digitala kanaler och önskar därför att du känner dig bekväm i att uttrycka dig både på svenska och engelska. Arbetet innebär att hålla sig ständigt uppdaterad på information, som ibland kan ändras med kort varsel. God datorvana, och vana att hantera flera olika program, är ett krav. Erfarenhet av arbete i hotell är meriterande.

Publicerad den

23-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Göteborg
Typ av jobb
Promotion / Eventpersonal
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej