Inaktiv platsannons

Supply Planner till Åhléns i Stockholm

Familjeföretaget Åhléns grundades 1899 i Insjön och är idag ett av Sveriges starkaste varumärken, med 47 varuhus i Sverige och e-handel via åhlens.se. Åhléns är den naturliga mötesplatsen, som ger kunden mervärde och inspirerar till nya upptäckter och möten samt erbjuder en engagerande mix av kvalitetsvarumärken inom kläder, inredning, barnartiklar och skönhet. Åhléns omsätter 4,7 miljarder och varje år tar våra ca 3 000 skickliga medarbetare emot 60 miljoner besökare. Åhléns Outlet och Designtorget är dotterbolag. Ayad Al-Saffar är huvudägare och vd för Åhléns.

Om tjänsten

  • Ansök senast: 23 april 2023
Arbetsuppgifter

Vi söker just nu en Supply Planner till vårt team på Åhléns.

Är du analytisk, driven, affärsorienterad och har tidigare erfarenhet av varuförsörjning? Drivs du av att arbeta i ett företag i förändring? Då kan det här vara rätt arbetsplats för dig!

I rollen som Supply Planner ansvarar du för ett antal produktområden genom hela varuförsörjningskedjan från leverantör till butik. Vi är inne i en spännande fas där vi har implementerat både nytt ERP och varuförsörjningssystem (RELEX). Detta innebär att vi arbetar med ständiga förbättringar inom våra arbetssätt för att utveckla system och processer till att stödja Åhléns affär- och förändringsresa framåt.

Dina arbetsuppgifter

Som Supply Planner är du ansvarig för hela logistikflödet från leverantör till våra försäljningskanaler. Vidare kommer du säkerställa tillgänglighet av vårt sortiment i varuhus och e-handel och arbetar tvärfunktionellt inom organisationen med många kontaktytor. Vi arbetar datadrivet och prognosstyrt vilket ställer krav på analys, prognosarbete och förståelse för uppsatta regelverk och metodik i systemet. Vi utmanar och utvecklar dessa kontinuerligt för att nå våra mål inom lager, tillgänglighet och effektivitet.

I rollen ingår även att:

  • Optimera lagernivåer på lager och i varuhus
  • Ansvara för prognosarbete och volymberäkningar inför kampanjer
  • Leveransbevaka inkommande order från leverantör
  • Ansvara för orderläggning till lager och varuhus
  • Ansvara för uppföljning av tillgänglighet, lagernivåer och leverantörers leveransförmåga
  • Ständigt utvärdera och förbättra arbetssätt samt driva och genomföra förbättringar

I rollen blir du en del av ett ambitiöst och energifyllt team tillsammans med andra Supply Planners och verksamhetsutvecklare och rapporterar till Replenishment och utvecklingschef.

Kvalifikationer

Vem är du som söker?

Som person är du ambitiös och självgående och gillar att jobba i högt tempo. Vi ser gärna att du har med dig nedan erfarenheter:

  • Yrkeserfarenhet från Supply Planning varuförsörjning mot butik eller liknande
  • Akademisk examen inom Supply Chain och/eller Ekonomi
  • Goda kunskaper i att hantera och analysera stora datamängder
  • God systemvana, erfarenhet av RELEX är mycket meriterande

För att lyckas i rollen är du en person som trivs i att driva förändring samt förbättra och vidareutveckla ditt ansvarsområde. Du har god analytisk förmåga, är strukturerad och handlingskraftig samt har lätt för att fatta egna beslut. En förutsättning för att trivas i rollen är att du tycker om att jobba i ett företag där förändring och förbättring är en del av vardagen.

Tjänsten är placerad på Åhléns Huvudkontor på Dalagatan vid Odenplan i Stockholm.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan snarast.

Publicerad den

23-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Typ av jobb
Detaljhandel
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej