Inaktiv platsannons

Talent Acquisition & HR Coordinator till Sodexo i Solna

Om tjänsten

Jobba hos oss på Sodexo och bli en del av något större. Du kommer att tillhöra ett företag och ett team som värdesätter dig för dig, arbeta i en viktig roll där du kan påverka genom dina vardagliga handlingar och trivas på ditt eget sätt.

Nu söker vi dig som vill kick-starta din karriär inom rekrytering och HR! Tjänsten är ett vikariat på cirka 1 år och kommer innefatta en rad varierande och spännande arbetsområden inom rekrytering och HR.

Vad du kommer att jobba med:

Nu har du möjlighet att bli en i ett glatt och kompetent HR-team hos ett av världens största serviceföretag. Sodexo har höga ambitioner vad gäller att attrahera, utveckla och behålla de bästa talangerna på marknaden. I denna roll blir du en viktig pusselbit i detta arbete!  

I rollen som Talent Acquisition & HR Coordinator kommer du att arbeta med varierande uppgifter som är kopplade till vårt arbete med Talent Acquisition. Du kommer även att supportera i diverse HR-relaterade uppgifter och projekt.

I dina arbetsuppgifter ingår bl.a.:

  • Administration i vårt rekryteringssystem ReachMee
  • Supportera rekryterande chefer i deras rekryteringsarbete
  • Vara kontaktperson mot våra leverantörer inom området Talent Acquisition, t.ex. leverantörer av rekryteringslösningar, annonsering, system och verktyg
  • Samordna inkommande förfrågningar om externa rekryteringssamarbeten samt praktik- och LIA-platser
  • Vara involverad i projekt som berör området Talent Acquisition, t.ex. talangprogram och arbete med Employer Branding och EVP
  • Supportera HR Business Partners i diverse administrativa uppgifter och projekt

Du kommer att ingå i ett HR-team på cirka 15 personer och rapportera till HR-direktör.

Vad du bidrar med:

För denna roll söker vi dig som nyligen tagit examen inom HR/personal- eller beteendevetenskap alternativt är i slutet av dina studier. Du är en driven person med stor entusiasm och vilja att kick-starta din karriär inom rekrytering och HR.

Att vara kommunikativ, affärsmässig och drivande är betydande kompetenser för att lyckas i rollen. Vi ser att du har god förmåga att förstå, engagera och interagera med vem du än möter, samt att du är en nyfiken person som med lätthet sätter dig in i nya sammanhang och arbetsuppgifter. Vidare trivs du i en roll där du får kombinera administrativt arbete med mer strategiskt, kreativt arbete. Du har tillräckliga kunskaper inom HR för att kunna producera texter på ett korrekt och enkelt sätt. Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och rekryteringssystem är det meriterande.

Vad vi erbjuder:

På vårt kontor i Arenastaden, Solna möts du av ett varmt och prestigelöst klimat med flexibilitet. Du möter en entreprenörsanda med många härliga människor som har en vilja att samarbeta på bästa sätt genom våra grundläggande värderingar laganda, serviceanda och utveckling. Sodexo erbjuder en hybridlösning som innebär möjlighet att växla mellan jobb på kontoret några dagar i veckan och på distans resterande dagar – helt beroende på hur du bäst genomför ditt arbete.

Om tjänsten

Tjänsten är ett föräldravikariat på cirka 1 år med önskad start i april. Om du är i slutskedet av dina studier är det möjligt att påbörja anställningen på deltid för att efter examen gå upp till heltid.

Publicerad den

26-03-2024

Extra information

Status
Stängd
Ort
Solna
Typ av kontrakt
Deltidsjobb
Typ av jobb
Restaurang
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej

Solna | Restaurang | Deltidsjobb