Inaktiv platsannons

Lönespecialist med intresse för system och effektivisering till Stockholm

Sweco är ett ledande samhällsbyggföretag som funnits i 24 år. Konsultföretaget är etablerade i Sverige och runt om i Europa, med 17 500 anställda.

Om tjänsten

Vill du vara ett stöd till Swecos medarbetare och chefer? Gillar du att jobba med service och komma med förslag på förbättringar? Sweco söker nu en serviceinriktad lönespecialist med erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen.

Varför jobba hos oss?

I vårt löneteam arbetar du tillsammans med 11 kollegor som har lång och bred erfarenhet inom lön, förmåner och utlägg. Vi har roligt tillsammans och jobbar med att ständigt förbättra våra processer samt dela kunskap och erfarenheter. Vi samarbetar dagligen med våra kollegor inom HR och Finans.

Hos Sweco blir du en del av en gemenskap. I våra relationer till varandra och till våra kunder hittar vi styrkan, nyfikenheten och lösningarna att komma framåt – både i jobbet och i livet. Vi är en flexibel arbetsplats för att du ska kunna styra dina dagar i största möjliga mån, genom ansvar, frihet och stöttande kollegor. Hos oss är det viktigt att ha kul på jobbet!

Din framtida roll

Löneteamet ger dagligen service till ca 7 000 medarbetare och chefer runt om i Sverige. Som lönespecialist här kommer du exempelvis att:

  • Arbeta med löpande lönehantering i HRM Software.
  • Supportera verksamheten via ärendehantering i Service Now samt telefon.
  • Bidra till utveckling av system och tjänster.
  • Tillsammans med en kollega ansvara för ett specialistområde inom lön och  omvärldsbevaka, samt driva utveckling inom det området.
  • Samarbeta i olika forum med HR/Finans/IT.

Ledarskapet

”Som ledare är jag lyhörd, driven och engagerad. Jag inspireras av människor som drivs av att allt är möjligt och som gillar att tänka utanför boxen. Jag tror på teamwork och att alla tar ansvar och bidrar med sin unika kompetens. I min roll som ledare är det viktigt att alltid finnas där som stöd. ”

Sara Hydling, Gruppchef Lön, Förmåner & Utlägg

Den vi söker – är det du?

Vi ser gärna att du har:

  • Relevant utbildning från YH alternativt likvärdig erfarenhet från arbetslivet.
  • Minst 2 års relevant erfarenhet från liknande roller.
  • Erfarenhet av att arbeta med alla delar i löneprocessen.

Det är extra meriterande om du har erfarenhet av HRM Software och Service Now. 

Som person är du servicemedveten, har god kommunikativ förmåga och en vilja att förstå våra interna kunders utmaningar. Du tar hjälp och söker lösningar för att komma framåt, vill själv utvecklas och vill även vara med och utveckla dina kollegor. Vi tycker om att prioritera samarbete och tror att du, liksom vi, ser fördelarna med att dela med dig av kunskap, idéer och feedback. Du uttrycker du dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet.

På Sweco värdesätter vi hållbarhet – öppenhet och utveckling och vi tror att du precis som vi är nyfiken – engagerad och ansvarstagande.

Ansökan

Annonsen kommer att ligga ute till och med den 7 mars. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi hänvisar ansökningar till ansökningsformuläret nedan och återkopplar till samtliga sökande efter avslutad rekryteringsprocess.

På Sweco vill vi vara en arbetsplats präglad av mångfald. Vi tror att fler perspektiv breddar vår förmåga att fortsätta nå våra mål och eftersträvar mångfald i våra rekryteringsprocesser.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad den

15-04-2025

Extra information

Status
Stängd
Ort
Stockholm
Körkort önskas
Nej
Tillgång till bil önskas
Nej
Personligt brev krävs
Nej