Coachande kvalitetskontrollant till kundtjänst i Stockholm
Om du vill vara med och bygga något stort, då är vi rätt plats för dig. Allras grund bygger på en stor entreprenörsanda och här välkomnas alla förslag och idéer som främjar vår framgång. Ditt bidrag kan bli en viktig del i det stora hela.
Om tjänsten
Arbetsuppgifter
Som kvalitetskontrollant kommer du lyssna på och ge såväl muntlig som skriftlig feedback på samtal från våra kundtjänst- och säljavdelningar. Feedback ges till kundtjänsthandläggare både i samband med kundkommunikation och i månadsvisa avstämningar. Du kommer föra statistik över kvalitetsmätningarna och hitta trender i samtalskvaliteten. En stor del av tjänsten består i att lyfta fram styrkor och ta fram förbättringsförslag på både individ- och gruppnivå. Du kommer även vara med och utveckla kvalitetsrutiner och bedömningsmallar för såväl befintliga som nya produkter och hålla i utbildningar. Vid behov kan du även behöva rycka in och ta kundsamtal.
Vi tror att du har:
- Tidigare erfarenhet av kundservice och/eller telefonförsäljning
- Arbetat med feedback, kvalitetssäkring och samtalscoachning
- Minst gymnasial utbildning
- Erfarenhet av att hålla utbildningar
- Mycket god förmåga att kommunicera på svenska, såväl i tal som i skrift
- God datorvana och kunskaper i Office-paketet
Som person tror vi att du är analytisk, högpresterande och målfokuserad. Du är en social teamplayer som har lätt för att skapa kontakter och kommunicerar obehindrat med både den egna avdelningen såval som med andra. Du är inte rädd för att ta plats, t.ex. att hålla en presentation. Det är viktigt att du är duktig på att ge konstruktiv och utvecklande feedback till kollegor och på ett avslappnat sätt. Du har stor förmåga att analysera och coacha samtal, du vet vad som fungerar och vilka ingredienser som ger ett lyckat samtal. Vidare har du en förmåga att hantera många bollar i luften och trivs i ett högt tempo. Du är dessutom noggrann och strukturerad, då dokumentation och uppföljning är en viktig del av tjänsten.
Att jobba på kundtjänst
På kundtjänst har vi en fantastisk teamkänsla och vi har roligt tillsammans på arbetet, vilket smittar av sig på kunderna – vi tror att medarbetarnöjdhet är en förutsättning för kundnöjdhet. Vi ställer höga krav på de personer vi rekryterar in, men i gengäld lägger vi mycket tid och resurser på utbildning och coaching för våra medarbetare, bland annat blir alla våra kundtjänstmedarbetare certifierade försäkringsförmedlare.
Om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placering: Stockholmskontoret, Sveavägen 24-26
Lön: Fast lön
Arbetstider: måndag - fredag 08.30-17:00
Publicerad den
07-07-2025
Extra information
- Status
- Stängd
- Önskad utbildningsnivå
- Grundskola, Gymnasium
- Ort
- Stockholm
- Typ av kontrakt
- Heltidsjobb (förstajobb)
- Typ av jobb
- Kundservice / Call center
- Körkort önskas
- Nej
- Tillgång till bil önskas
- Nej
- Personligt brev krävs
- Nej
- Språk
- Svenska
Få liknande jobberbjudanden via mail
Ange nedan vart du önskar arbeta och glöm inte bort att ange din e-postadress!